Článek
Píše se rok 2027 a společnost FizzCo přináší na trh nový energetický drink OverCharge, který jakýmsi omylem přemění konzumenty tohoto drinku na strašlivé mutanty. Během krátké chvíle v Sunset City zavládne chaos obrovských rozměrů. Poté, co si hráč vybere pohlaví a vytvoří postavu, se vrhá do tohoto světa jakožto zaměstnance firmy FizzCo a musí vyřešit, jak se ze Sunset City dostat pryč.
Samotné vyprávění příběhu už dobře naznačuje, že Sunset Overdrive není obyčejná hra, ale je hrou příjemně ztřeštěnou a bláznivou. Prvně je nutno říct, že jak hlavní protagonista, tak i vypravěč si uvědomují, že se jedná o hru. Hráči to tak náležitě dávají najevo a některé hlášky doopravdy pobaví. Během svého snažení se hlavní postava setká s hromadou bizarních postav.
Ať už se jedná o věčně pozitivně naladěného vynálezce hráčových vychytávek, namyšlené studenty z bohatých rodin, rádoby samurajský klan nebo vyznavače středověkého LARP. Tyto skupiny dávají hráči různé úkoly, které ho ve finále odmění vždy předmětem či informací, které ho pomalu přiblíží k útěku ze Sunset City.
Po stránce hratelnosti je Sunset Overdrive trochu tvrdší oříšek. I když se jedná o akci v otevřeném světě z pohledu třetí osoby, tak se zde nenacházejí žádná vozidla a hra tak cílí hlavně na hráčův pohyb po městě pomocí sjíždění zábradlí, kolejí apod. Tento pohyb není však tak intuitivní jako v jiných titulech. Ovládání zkrátka chce nejdříve dostat pořádně do ruky. Jakmile se s ním však hráč sžije, tak už si může pořádně užívat frenetické akce a začít zabíjet jak mutanty nebo lidské protivníky, tak i roboty pomocí naprosto šíleného arzenálu zbraní.
Správným řetězením pohybů roste hráčovi tzv. stylový metr, který vždy po naplnění zapne přiřazené speciální schopnosti. Například při střelbě ze zbraně hráč ještě paralyzuje elektrikou okolní nepřátele nebo ze své zbraně nablízko metá ohnivé koule. Tyto vychytávky si hráč odemyká plněním misí pro vynálezce v hlavním táboře, kdy musí čelit po určitý čas vlnám nepřátel. K tomu si hráč může pomoci šikovným rozmístěním pastí u klíčových míst, kde se mutanti snaží probourat k zásobám energiťáku. Zbylá vylepšení se odemykají samotným pohybem po městě nebo častým používáním zbraní.
Co se týče náplní misí, tak brzo zajedou do stereotypu. Hrdina je spíš takový poslíček, který stále musí jít z bodu A do bodu B a něco získat, případně něco zabít nebo někoho zachránit. Tento stereotyp místy rozbijí úkoly, jako je například zmasakrování holubů.
Mimo to titul nabízí také hru pro více hráčů. Ten však počítá s tím, že hráč bude mít už dokonalejší vylepšení, a tak doporučujeme do něj “vlítnout” spíše až po dohrání hry. Hodně zamrzí absence klasické kooperace s přáteli při plnění hlavní příběhové linky, protože hra si o to vyloženě říká.
Hra však vypadá nádherně. Sunset City hýří pestrými barvami, při soubojích vše vybuchuje a v akci to prostě vypadá dobře. Animace jsou povedené a stylizace celkově hře sedne. Hudební doprovod je správně punkový a hodí se k neustálé, frenetické akci.
Ve finále však lze říci, že hra se vývojářům ze studia Insomniac Games povedla a je zábavná. I přes mírný stereotyp a těžké první kroky nabízí zábavnou hratelnost, stylové ztvárnění a správně ztřeštěný humor.
Sunset Overdrive vyšel na konci října exkluzivně pro konzoli Xbox One.