Článek
Styx: Master of Shadows je takovým mixem starého Thiefa a Assassin’s Creedu. Z Thiefa si vypůjčuje nekompromisní hratelnost, kdy je hráč za odhalení potrestán těžkým útěkem, protože Styx jako špeh disponuje pouze svou kudličkou, se kterou toho moc proti přesile nenadělá. Z Assassin’s Creedu si zase vývojáři vypůjčují pohyb po úrovních, které jsou hodně rozlehlé.
Rozlehlost úrovní dává hráči více možností, jak se dostat na požadované místo. Jak už název napovídá – Styx se musí pohybovat hlavně ve stínech. Své protivníky nejlépe zneškodňuje potichu, aby nespustil poplach. Zde bohužel leží hlavní frustrace hry samotné. Mechaniky hry a pohyb hlavního hrdiny nejsou dotaženy k dokonalosti. Průběh soubojů chce hodně přesné načasování.
Titul obsahuje RPG systém vývoje hlavního protagonisty. Hráč získává zkušenosti, které poté zužitkuje k odemknutí nových schopností, pohybům či u zbraní. Nejvíce užitečná je schopnost naklonovat se. Stromů schopností se v titulu nachází sedm a hráč má tak příjemnou možnost variability, jak si přizpůsobit Styxe.
Po technické stránce se také nejedná o žádný zázrak, ale takový slabší průměr. Titul pohání Unreal Engine 3, ale je vidět, že vývojáři neměli nějak velký rozpočet. Animace na dnešní dobu působí prkenně a s novějšími tituly se nemohou srovnávat.
Ve finále se i přes nějaké nedostatky dá Styx: Master of Shadows považovat za zábavnou hru. Hlavně pokud hráče baví hry s pomalejším tempem a důrazem na tichý průchod. Se schopnostmi se dá správně si vyhrát.
Styx: Master of Shadows vyšel pro počítače a poslední generaci konzolí (Xbox One, PlayStation 4).