Hlavní obsah

Star Wars: Battlefront je jednou z nejhezčích her roku. Nadšení ale rychle vyprchá

Novinky, ryn

Jsou to čtyři roky od vydání poslední velké hry ze světa Hvězdných válek, kdy vyšla on-linovka Star Wars: The Old Republic. Deset let od vydání posledního Battlefrontu. Veteráni z DICE, kteří stojí za populární sérií Battlefield, tak představují svou vizi v novém Battlefrontu a my si nejsme úplně jistí, jestli na to šli zrovna úplně správně.

Upoutávka na hru Star Wars: BattlefrontVideo: DICE

Článek

Sedmá epizoda Hvězdných válek je skoro tu a jak lépe dostat fanoušky do varu než vydáním nové počítačové hry s podtitulem Battlefront. Ten se zaměřuje pouze na hru více hráčů. Pár příběhových animací však obsahuje v režimu, který hráče učí mechaniky hry, a pak v dalším, kde sám či s jedním parťákem odráží vlny nepřátel.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Star Wars: Battlefront

Za hrou stojí vývojáři z DICE, kteří mají na starosti vojenskou střílečku Battlefield. Vše je tak hráčům této slavné série v Battlefrontu známé. Samozřejmě je to přizpůsobeno jak méně náročnému publiku, tak aby se titul od Battlefieldu trochu odlišil a zároveň zůstal trochu věrný předchozím Battlefrontům.

Hráč se vrhá do bitevní vřavy v pohledu první nebo třetí osoby a střílí svým blasterem vše, co nestojí na jeho straně. Svým konáním na bojišti hráč získává zkušenosti a kredity. Ty mu zvyšují úroveň a zároveň za ně odemyká nové zbraně, animace emocí, kosmetické úpravy a tzv. hvězdné karty.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Star Wars: Battlefront

Hvězdné karty si hráč může aktivovat v jeden moment tři a určují jeho speciální schopnost a dodatečné vybavení, kromě hlavní pušky. Mezi nejpopulárnější patří osobní štít, granát, který vybouchne ihned po dopadu a batoh s tryskami, díky kterému se hráč dostane na jinak nedostupná místa či dokáže rychle utéct do bezpečí.

Ovšem nesmí chybět možnost zahrát si i za několik postav z filmové trilogie. Hráči se tak mohou ujmout Darth Vadera, Luka Skywalkera, princezny Leii, Hana Sola, námezdního lovce Boby Fetta a císaře Palpatina. Po sebrání speciálního power-upu, má hráč poté na výběr, kterou postavu bude chtít ovládat. Nabízené postavy jsou vybrány podle strany, za kterou hráč hraje.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Star Wars: Battlefront

Každá z postav tak má unikátní schopnosti a hráč je ovládá do doby, dokud mu neuberou zdraví na nulu. Leia tak disponuje například silným štítem, Han Solo zase bleskurychlou střelbou a Boba Fett plamenometem a raketami. Luke Skywalker má odhození Silou, Darth Vader dokáže pomocí Síly škrtit či vrhat světelný meč a Palpatine metá blesky z rukou.

Bohužel vše je tak neskutečně zjednodušené a bitvy místy až moc chaotické, že to po delší době omrzí. Ocenili bychom aspoň nějakou základní úpravu zbraní, ale zde se bohužel nenachází z tohoto nic. Je to škoda, jelikož při pohledu na oznámené přídavky, které jsou zpoplatněné, to vypadá, že o obsah v budoucnu nouze nebude.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Star Wars: Battlefront

To vše hráči okusí rovnou na čtyřech mapách (Tatooine, Hoth, Endor a Sullust) s tím, že pátá – Jakku –, do hry přijde před kinopremiérou sedmé epizody v bezplatném balíčku. Právě na nich hráči válčí rovnou v devíti režimech.

Jako jeden z povedených režimů nám přišel například Droid Run, ve kterém musí hráči získat robota, ale háček je v tom, že ten se neustále pohybuje. Nelze tedy uplatnit taktiku zakopání se a bránění a právě tohle přidává režimu správnou dynamiku. Dále je tu například režim Blast, který je o dost přímočařejší. Ten je vlastně klasickým team deathmatchem, a jakmile jeden tým zabije určitý počet protivníků, tak vyhrává.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Star Wars: Battlefront

Nesmí ovšem ani chybět režim zaměřený pouze na letecké bitvy – Fighter Squadron. V něm se hráči stanou součástí bitev ve vzduchu, kdy jedna strana brání důležitou loď a druhá se ji naopak snaží zneškodnit. Do toho se vzduchem prohání také hromada počítačem ovládaných protivníků a akce je zde více adrenalinová a méně chaotická než na zemi.

Mezi další režimy patří například Cargo. Ten je takovou variací na získávání vlajky a hráči v něm musí získat nepřátelskou zásilku a dojít s ní na svou základnu. V Hero Huntu hráči loví jednoho, který je v roli slavného hrdiny, či padoucha. Jakmile se však jednomu z hráčů podaří tuto postavu zabít, tak se pro změnu stává lovná zvěř z něj.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Star Wars: Battlefront

Pro pořádné bitvy, kde se utká dvacet hráčů proti další dvacítce, zde slouží režimy Walker Assault a Supremacy. V prvně jmenovaném musí hráči na straně Rebelů zabrat body pro získání bombardérů, které následně zničí kolosy AT-AT. Hráči na straně Impéria jim to samozřejmě musí překazit. V druhém režimu Supremacy stačí body pouze zabírat, ale lze je také získat zpět. Výhodou těchto obřích bitev je to, že zde hráči mohou využívat většinu vozidel, která hra nabízí.

Není tak problém ujmout se role mechanického kuřete AT-ST a ničit tak nepřátelské Rebely. Naopak na straně Rebelů lze lanem obvázat AT-AT, kdy se poté zaboří do země stejně jako ve filmu z původní trilogie. To vše bohužel pouze po sebrání power-upu, kromě Speederu na Endoru. Ten lze najít na mapě a naskočit na něj.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Star Wars: Battlefront

Zbytek, stejně jako vylepšené granáty, štíty, možnost hrát za slavnou postavu atd., je vázán na tyto power-upy, které se postupně objevují na mapě. Stejně jako tomu bylo v našich dojmech, tak stále toto působí jako velký krok zpátky do minulosti. Hráči si tak nemohou prožít například epické vylétnutí z hangáru v X-Wingu či Tie-Fighteru.

Technické zpracování je jedním slovem fenomenální. Frostbite Engine zde jede na plné obrátky a je vidět, jaký obří kus cesty ušel. Lepší ozvučení by se u jiných titulů hledalo těžce. Nový Battlefront tak kolikrát vypadá lépe než renderované filmečky v některých hrách a první hodiny se hráč pouze kochá.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Star Wars: Battlefront

Zalesněný Endor či písečný Tatooine berou dech a je vidět, že sliby ohledně věrného převedení světa Hvězdných válek nebyly pouze řečmi marketingových specialistů. Kreativní tým si zde vyhrál doopravdy naprosto se vším. Od lokací, modelů zbraní, vozidel, vznášedel a stíhaček až po samotné postavy hrdinů, které hráči mohou znát z původní filmové trilogie.

Paradoxně tak vývojářům nejvíce podřezává větev to, že se rozhodli udělat okleštěnější Battlefield ze světa Hvězdných válek. Nebylo by vůbec na škodu, kdyby ho spíše jen převedli do tohoto pestrého vesmíru i s jeho mechanikami. Zde měli doopravdy poslechnout přísloví „Pokud něco funguje, neměňte to“. Ze hry, ve které hráči stráví klidně desítky hodin týdně, se stala hra, do které investují těch hodin maximálně deset za týden.

Pokud však bylo cílem zaměřit se na tu nejméně náročnou část, které toto stačí, tak se jim to podařilo na jedničku. Bohužel ostatním zbývá pouze kochání se nádherným zpracováním v jinak naprosto prázdné skořápce. Na druhou stránku však díky licenci Hvězdných válek a zpracování se z naprosto průměrné střílečky stává o bod lepší nadprůměr. Hardcore fanoušci si však budou muset počkat na jiný titul, který by naplnil jejich touhy.

Star Wars: Battlefront vyšlo pro osobní počítače a herní konzole Xbox One a PlayStation 4.

HODNOCENÍ: 6/10

TIP PRO VÁS

Foto: www.hry.cz

Nové Hry.cz

Hry pro klasické počítače, pro konzole i pro mobilní zařízení. Zkuste nové Hry.cz.

Výběr článků

Načítám