Hlavní obsah

Spory nakonec odnesou hráči. World of Warcraft v Číně nefunguje

Peking

Kvůli neshodám americké vývojářské firmy Blizzard a jejího čínského partnera NetEase v Číně přestala fungovat počítačová hra World of Warcraft (WoW). Hra z fantazijního středověkého světa byla na tamním trhu k dispozici od roku 2008. Podle americké strany zůstanou profily hráčů uložené pro případné spuštění po urovnání sporu v budoucnu, píše agentura AFP.

Ukázka ze hry World of Warcraft: ShadowlandsVideo: archív tvůrců

Článek

Ve hře spolu jednotliví uživatelé soupeří i spolupracují a v zemích, kde je cenzura, ji někteří uživatelé používají ke komunikaci o problematických tématech. V Číně přestala hra fungovat o půlnoci na pondělí místního času (pondělí 17:00 SEČ).

V souladu s čínskými zákony musel mít Blizzard lokálního partnera. Loni v listopadu ale obě firmy oznámily, že diskuse o prodloužení smlouvy skončily nezdarem. Čínská pobočka amerického vývojáře minulý týden požádala o šestiměsíční odklad vypnutí. Čínská strana to odmítla, protože Blizzard podle ní jednal i s dalšími partnery. Americká firma to nepopírá a uvádí, že hledá partnera, se kterým by „sdílela hodnoty“.

Čínští hráči mají smůlu, Fortnite v nejlidnatější zemi světa končí

Hry a herní systémy

Čínská sociální síť Weibo se plní smutnými příspěvky čínských fanoušků hry, kterých byly v zemi miliony. Zároveň s nejznámější hrou WoW zmizí z čínského trhu i další produkty stejné firmy: Overwatch, Diablo III nebo Hearthstone.

„Nebyla to jen hra. Byly to i vzpomínky na mládí celé jedné generace,“ napsal jeden z uživatelů. Jiný napsal jen „To je konec“ a připojil řadu plačících emotikonů.

„Obě firmy si vzaly hráče jako rukojmí,“ míní 32letý pan Wu. Přiznává, že hrál WoW asi deset let i tři hodiny denně. „Nevěnoval jsem dost času manželce. Když teď WoW zmizí, tak mi snad odpustí,“ řekl AFP.

Foto: archív tvůrců

World of Warcraft: Shadowlands

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám