Článek
Podtitul Nightreign byl a stále je velkým překvapením pro mnoho fanoušků hry Elden Ring.
Ačkoliv už tvůrci vytvořili DLC s názvem Shadow of the Erdtree (2024), nikdo nečekal, že vznikne další pokračování, a ještě tak speciální.
Podle webu GamesRadar se tato kooperace nepodobá ničemu, co mohli hráči vidět od vývojáře FromSoftware. Ať už se jedná o nutnost spolupráce se dvěma dalšími lidmi, přežití cyklu dne a noci, nebo opakování hry od začátku po třech dnech.
Čtvrtý Zaklínač i Mafia: The Old Country. Podívejte se na novinky z The Game Awards 2024
Spin-off by měl rozšiřovat koncept kooperace, chytře rozšiřovat sestavy a spojovat různé schopnosti za účelem zdolávání masivních výzev v časovém limitu.
Tvůrci také potvrdili, že Nightreign vyjde v roce 2025 na PlayStation 4 a 5, Xbox One a Series X/S a PC. Přesné datum a cena ale ještě známy nejsou.
V množství je síla
Jak už bylo řečeno, příběh hry se odehrává ve vesmíru paralelním k hlavnímu univerzu Elden Ring, nejprve v Roundtable Hold a poté v Limveldu – spojení některých prostředí a oblastí Limgrave.
Uživatelé by ve hře měli spojit své síly s dalšími dvěma přáteli, aby přežili den a noc, mohli plenit a zvyšovat úroveň během průzkumu. Samotná noc by poté měla přinést prostřednictvím Night's Tide (Noční příliv) zmenšující mapu a boj s mocným bossem.
Pokud se hráči dostanou do třetího dne, měli by dostat možnost postavit se Nightlordovi (Pán noci). Uživatelé také mohou získat mocné relikvie, které lze využít k posílení zbraní a soubojů v dalším kole hry.
Ačkoliv se zdá, že Nightreign nelze hrát v jedné osobě, tvůrci tvrdí, že ano. I přesto doporučují procházet hru ve skupině, protože v množství je síla. Hra bude pro jednotlivce zkrátka moc těžká.
Další díl je tedy podle všeho opravdu velkým odklonem od klasických modelů studia. Hráči si nebudou moci vytvořit postavu od začátku. Místo toho si budou muset vybrat jednu z osmi unikátních sestav postav. Každá z nich má vlastní zbraně, bojové styly a speciální schopnosti. Vzhled postavy lze měnit jenom prostřednictvím odemykání skinů.
K vylepšování vybavení a schopností by měly sloužit runy a relikvie. Zvyšování úrovně a síly mohou hráči navíc provádět na speciálních místech milosti.
Rychlejší pohyb a žádné poškození pádem
Samotné levelování ve hře by se od původního Elden Ring mělo dost lišit. Hráči nebudou muset investovat runy do jednotlivých schopností, ale spíše do celých úrovní. Ty zvyšují schopnosti vaší postavy v celém jejím rozsahu.
Hrou roku je Astro Bot. The Game Awards 2024 znají vítěze
Levelování postav by se ale nemělo promítnout do nové hry. To znamená, že bez ohledu na to, zda hráči podlehnou nebezpečí Limveldu, nebo se jim podaří porazit Nočního pána, budou nakonec vždy začínat nové dobrodružství zpět na první úrovni.
Bojový systém by měl být podobný jako v předchozí hře, ale i tak obsahuje hned několik rozdílů. Kromě výběru z osmi unikátních sestav postav, včetně vybavení, zbraní a schopností, právě kombinace tří hrdinů odemyká nejlepší možnosti a uživatelé by tak měli lépe zvládnout velké výzvy.
Tvůrci také odstranili poškození způsobené pádem a zrychlili pohyb. To umožňuje rychlejší průzkum a lepší navigaci v boji na neustále se zmenšující mapě.
Navíc titul není DLC (nelze stáhnout dodatečný obsah), ale samostatné dobrodružství. Je tedy nepravděpodobné, že by si hráči do ní mohli přenést jakýkoliv postup nebo předměty z her Elden Ring nebo Shadow of the Erdtree.