Článek
The Alters polští vývojáři 11 Bit Studios připravují od roku 2022. Studio známe především strategickými tituly jako Anomaly: Warzone Earth (2011) nebo Frostpunk 2 (2024). Aktuálně opět sází na žánr oblíbený fanoušky. Hráči se tak mohou těšit na další strategickou hru o přežití, ve které ale dostanou navíc možnost klonování.
Podle webu GamesRadar hra působí jako mix sci-fi dobrodružství s mechanikami přežití a multivesmírný chaos filmu Everything Everywhere All at Once (2022). Ať už je to jakkoliv, fanoušci se mají na začátku roku 2025 na co těšit.
Přesné datum vydání není zatím známé, hra by každopádně měla vyjít pro PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC. Cenu a další informace tvůrci oznámí během několika dalších měsíců.
Vydejte se zpět do srdce Černobylu v pokračování oblíbené série Stalker
Klony Alters nabízejí řešení problémů
Příběh se točí kolem vesmírného horníka Jana Dolského, který uvázl na nebezpečné planetě a bojuje zde o přežití. Hráči dostanou ve hře za úkol pilotovat obrovskou základnu ve tvaru kola u povrchu planety. Důvodem je dostat se mimo dosah slunce a jeho radiace. Navíc musí také vytvářet tzv. Alters – alternativní verze sebe sama pomocí krystalu jménem Rapidium.
Každý z Alters může učinit vlastní životní rozhodnutí, má vlastní odlišné sady dovedností, životní styl a osobnost. Také prožívá své vlastní emoce, potřeby a obavy. Hráči tak musí pravidelně kontrolovat jejich stav. Jinak Alters mohou jednat neuváženě, což může skončit katastrofou.
Pomocí systému nazvaného Strom života se původní Jan může podívat na svou vlastní životní cestu a zároveň si vybrat, kterou verzi sebe sama nechá vytvořit. Počet klonů je v rámci jednoho hraní omezen. Navíc by Alters měli nabídnout řešení problémů, kterým uživatel v rámci hry čelí.
Například vědecká verze Jana by měla pomoci s výzkumem nových způsobů, jak se pohybovat v nehostinném prostředí planety.
Spider-Man, Iron Man i Loki. Superhrdinové a padouši změří síly v Marvel Rivals
Sbírání zdrojů je základ
Hráči se budou muset vydat i na povrch a shromažďovat životně důležité zdroje a materiály. Ty jsou nezbytné pro údržbu a rozšiřování základny – například elektrické stožáry vytvářející energii pro důlní zařízení.
Rozšíření základny by mělo být podobné jako u her Fallout Shelter a XCOM, přičemž hráči mají za úkol připojit k základně nové místnosti a moduly, postupně rozvíjet jejich schopnosti a udržovat posádku spokojenou.
Jednotlivé segmenty hry jsou časově omezené – vyjde slunce a může vyhladit celou hráčovu posádku. Jedna sekunda času by měla odpovídat jedné minutě ve hře.
Jestli opravdu bude hra taková, jak jsme u vývojářů 11 Bit Studios zvyklí, na to si ale musíme ještě chvíli počkat.