Článek
V titulu se hráč ujímá role Drewa. Obyčejného, mladého kluka z naší planety, který se záhadným způsobem objevil ve světě Draconis. Během tohoto přesunu se mu změnila lidská ruka na tzv. dračí ruku, kterou má pokrytou šupinami a je propojená s drakem Thubanem. Dračí ruka však také umí skenovat nepřátele a zjišťovat jejich slabiny.
Thuban bude hrát v titulu velkou roli. Drew mu může dávat příkazy pro zabíjení nepřátel, kteří sužují místní svět, ale může se na něm také vozit. Po soubojích s tužšími nepřáteli dostává Drew zkušenosti, díky kterým si bude jak vylepšovat své schopnosti, tak bude určovat evoluci Thubana.
Evoluce se projeví jak na samotném vzhledu Draka, tak i na jeho schopnostech, a tak si ho hráč může přizpůsobit, ke svému stylu hraní. Thubanovi lze také pořídit brnění a designér Hideki Kamija nám při prezentaci sliboval, že vše bude za herní měnu, kterou hráč získá svým konáním ve světě Draconis.
Vývoji hry šéfuje právě Hideki Kamija, který stál například nad populárním druhým dílem Resident Evilu, Okami či původním Devil May Cry. Po nějaké době se však z Capcomu dostal do studia Platinum Games, kde měl na starost zábavnou The Wonderful 101 a akční oba díly Bayonetty. Tam nyní kutí Scalebound – a právě na šíleně akční hratelnosti je vidět jeho rukopis.
Titul je tedy klasická, akční adventura z pohledu třetí osoby s prvky RPG. Během soubojů se hráči nabíjí speciální ukazatel, který mu po plném nabití dá možnost změnit se v dračí osobu, kdy má speciální komba, vydrží toho víc a zároveň uděluje mnohem větší poškození.
Tam, kde končila ukázka pro veřejnost, tato prezentace pokračovala. Drew vešel to stísněných prostor ve skalách a musel se prosekat přes menší brouky. Thuban si však musel vždy najít větší prostor kvůli své velikosti a Drewa jistil z dálky pomocí plivání ohně po protivnících.
Hideki nás také upozornil na to, že zbraň, kterou se ohání Drew, se po čase rozbije. Díky tomu tak přichází vhod systém předmětů, kdy Drew bude při dobrodružství ve zdejším světě nacházet předměty či jiné zbraně. Zbraní bude více typů a každá z nich změní bojové schopnosti hlavního hrdiny.
Jako překvapení na konci veřejného dema byl však nakousnut také kooperační režim. Hráči tak mohou spojit své síly v uzavřených instancích a společně porazit silné bosse. Na otázku, zdali půjde dohrát i hlavní příběh v kooperaci s kamarádem, nám bylo řečeno, že tým se o co nejhlubší kooperaci snaží, ale nechtějí nic oznamovat předčasně. Takže nezbývá nic jiného než jim s touto funkcí držet palce a hra nebude omezena právě jen na tyto uzavřené instance.
Co se týče kvality zpracování a všech efektů, hru pohání poslední generace Unreal Enginu s pořadovým číslem čtyři. Ten tak zajišťuje nádherná panoramata, hromadu částicových efektů a detailní modely postav.
Z prezentace jsme příjemně překvapeni. Měli jsme sice několik výtek, a to například k rychlosti pohybu hlavního hrdiny, ale Hideki nás upozornil, že si bude hlídat odezvu od hráčů a že jsou stále něco přes rok od vydání. My se na hru upřímně těšíme, protože Thuban vypadal jako přerostlý sympaťák s duší – a pro takového je ve světě her místo vždycky.
Scalebound vyjde exkluzivně pro konzoli Xbox One koncem příštího roku.