Článek
Společnost Bungie konečně poodhrnula oponu své nové střílečky z pohledu první osoby Marathon a ukázala hráčům nové herní trailery. O nové videohře fanoušci sice věděli už roky, ale podrobností o projektu bylo opravdu málo až doteď, píše web GameRant.
Než se studio proslavilo hrami jako Halo nebo Destiny, zlepšovalo si své schopnosti na poli stříleček, jako je Pathways Into Darkness (1993) a právě trilogie Marathon (1994-1996). Proto je logické, že se ke své oblíbené herní sérii nakonec vrací.
Videohra se odehrává na planetě Tau Ceti IV v roce 2893, kde lidští kolonisté z UESC Marathon (koloniální loď postavená z marťanského měsíce Deimos) založili novou kolonii.

Hráči by měli dostat možnost přizpůsobení včetně různých sestav postav, zbraní, vybavení a schopností.
Nevysvětlitelná událost způsobila, že většina kolonistů zmizela. Zbývající přeživší vytvořili frakce a snažili se získat zásoby pro sebe. Tyto frakce si najali tzv. Runners (Běžce) – lidi, kteří se vzdali svého těla ve prospěch specializovaných kybernetických těl, aby infiltrovali kolonie, bojovali proti konkurenčním Běžcům i mimozemským silám na planetě a získali data, cenné artefakty a zdroje.
Střetnutí hráč vs. hráč a trvale ztracené předměty
Jak už bylo řečeno, jedná se o extrakční střílečku, ve které si hráči musí vybrat mezi šesti hratelnými postavami, ve skupinách po třech prozkoumávat různé mapy plné smrtících NPC (postavy řízené počítačem) a dalších hráčů, posbírat kořist a uniknout z mapy živí.
Počet hráčů by se měl lišit podle mapy, ale například oblast Dire Marsh by měla podporovat až 18 hráčů v jednom zápase.

Videohra se odehrává na planetě tau Ceti IV v roce 2893, kde lidští kolonisté z lodě UESC Marathon založili novou kolonii.
Každý zápas se tedy soustředí na rozmístění ve společném prostředí, hledání kořisti a snahu o její úspěšné vytěžení dříve, než ji zlikvidují nepřátelští hráči nebo hrozby prostředí.
Videohra by primárně měla být zaměřená na střetnutí hráč versus hráč (PvP), ačkoliv titul také obsahuje prvky hráč versus prostředí (PvE) včetně AI ovládaných nepřátel a nebezpečí.
Podle webu GamesRadar by předměty nasbírané během zápasu měly být trvale ztraceny, pokud se hráči nepodaří je úspěšně vytěžit, zatímco předměty nasbírané při úspěšném vytěžení lze použít v dalších zápasech.

Uživatelé se ujmou role tzv. Runners, kteří se vzdali svého těla ve prospěch specializovaných kybernetických těl.
Vyvíjející se příběhové prvky a možnosti přizpůsobení
Kromě tradiční kampaně pro jednoho hráče by měla střílečka obsahovat příběhové prvky, které se utvářejí na základě akcí a rozhodnutí hráče v průběhu času.
Uživatelé by měli mít přístup k možnostem přizpůsobení včetně různých sestav postav, zbraní, vybavení a schopností. Titul navíc podporuje jak sólovou, tak týmovou hru, přičemž základem úspěchu by měla být taktika a koordinace.
Restart herní série Marathon vyjde 23. září 2025 na PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC, přičemž tvůrci slibují plnou podporu hraní napříč platformami a možnost synchronizace uložených pozic mezi nimi. Cenu a další informace snad tvůrci dodají co nejdříve.
Střílečka by ale neměla vyžadovat účet PlayStation pro hraní na systémech Windows nebo Xbox, na rozdíl od několika dalších her podporovaných společností Sony vydaných v roce 2024, jako je například Helldivers II.
Herní série Marathon
Marathon z roku 1994 je sci-fi střílečka z pohledu první osoby ze série videoher od Bungie, původně vydaná pro klasický MC OS. Název série je odvozen od obří mezihvězdné koloniální lodi, která je hlavním dějištěm první hry. Série je často považovaná za duchovního předchůdce série Halo od společnosti Bungie.
Původní série Marathon se skládá ze tří her: Marathon, Marathon 2: Durandal (1995) a Marathon Infinity (1996).
Hráči se v jednotlivých hrách mohou pohybovat ve futuristickém prostředí z pohledu první osoby. Tato prostředí jsou obydlena nepřátelskými mimozemskými formami života nebo ostatními hráči.
Uživatelé v roli bezpečnostního důstojníka vybaveného energetickými štíty používají různé střelné zbraně ve snaze zabít své protivníky a zároveň se snaží vyhnout zasažení útoky nepřátel.

Marathon by měl být primárně zaměřen na střetnutí hráč versus hráč (PvP), ačkoliv titul také obsahuje prvky hráč versus prostředí (PvE), včetně AI ovládaných nepřátel a nebezpečí.