Článek
Videohra je ve vývoji od roku 2023 a jedná se o remake titulu Metal Gear Solid 3: Snake Eater (MGS3) z roku 2004. Snake Eater by měl dle přání vývojářského týmu věrně reprodukovat hratelnost a příběh původní hry bez výrazných odchylek od původní struktury. Navíc by měla být pouze moderní grafika a další herní vylepšení.
Ačkoliv titul studio plánovalo vydat už v letošním roce, nakonec hra vyjde až během první poloviny roku 2025 pro PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC. Přesné datum vydání a cena tedy ještě nejsou známé.
Příběh hry by měl zůstat stejný jako v předchozím titulu MGS3. Hráč se tedy ujme role agenta FOX s kódovým označením Naked Snake. Hlavní hrdina musí zachránit ruského raketového vědce ze spáru nepřátel, sabotovat sovětskou superzbraň hromadného ničení Shagohod a zároveň očistit Spojené státy americké od podezření uprostřed napětí studené války.
Vydejte se zpět do srdce Černobylu v pokračování oblíbené série Stalker
Původní herní mechanismy a nová grafika
MGS3 sloužil jako prequel ke zbytku ságy, a proto hráčům vyloží původ bývalého mentora hlavního hrdiny a také hlavní postavy celé série – Big Bosse. Toho musí hráč mezi spletí úkolů a misí konfrontovat.
Nový remake by si měl zachovat základní herní mechanismy, které hráči mohli poprvé použít v MGS3. Hlavní hrdina prochází různými prostředími – částmi tropické džungle nebo průmyslovou zónou, pomocí plížení se vyhýbá nepřátelům, pastem a dalším metodám sledování. Navíc se bude moct plazit, schovávat a používat střelné zbraně z pohledu třetí osoby.
V rámci příběhu si hráči také musejí obstarávat různé zbraně pro boj zblízka, střelné zbraně a další pomůcky. Na začátku toho totiž moc nedostane.
Titul navíc přináší řadu úprav včetně vizuální stránky a stávajících systémů. Ty doplňují moderní herní cítění a vylepšení kvality života z následujících her série.
Například veškerá zranění a fyzická poškození (řezné rány a modřiny) způsobená hlavnímu hrdinovi by se měla odrážet trvale a v reálném čase na jeho těle po celou dobu hraní. Jizvy mu zůstanou i přes ošetření zranění pomocí obvazů nebo mastí.
Tato nová vlastnost by se měla promítnout i do samotné mechaniky přežití a celkového příběhu.
Hra dostane i přepracovaný systém maskování, kdy se na výstroj hráče může lepit listí nebo bahno po plazení na zemi a v bažinách. Na oblečení by se mělo objevit i poškození v podobě trhlin a děr po kulkách.
Druhý Path of Exile přinese novou herní mechaniku, třídy a zbraně
Dva herní styly
Nový Snake Eater by měl také nabídnout dva odlišné styly hraní a prezentace. Nový styl umožňuje hráči využít ovládací schéma vycházející ze současných akčních titulů novějších dílů série Metal Gear. Zároveň obsahuje volně se pohybující kamery z pohledu třetí osoby.
Původní styl hraní naopak využíval klasické ovládání a systémy, stejně jako pohled shora s pevnou kamerou podobně jako v Metal Gear Solid 3: Snake Eater.
Jak už bylo řečeno, hra vyjde během začátku roku 2025. Cena standardní edice (Day 1 Edition) by měla podle nákupního rádce Zboží.cz startovat na 1889 Kč a deluxe edice na 2496 Kč.
Vedle základní edice se chystá také distribuce Tactical Edition a Collector’s Edition (Deluxe Edition). Obě verze dostanou navíc speciální skiny a Sneaking DLC Pack (balíček plížení).
Sběratelská edice bude navíc obsahovat speciální ocelové pouzdro s originálním japonským klíčovým artiklem nakresleným Yojim Shinkawou, vlastní patch FOX a známý HALO Jump nebo Snakeův průkaz totožnosti Lanyard a další.