Hlavní obsah

Premiéra remaku The Elder Scrolls IV: Oblivion je prý na spadnutí. Tvůrci ale zatím mlčí

3:18
3:18

Poslechněte si tento článek

Remake oblíbené hry The Elder Scrolls IV: Oblivion by podle novináře Jeffa Grubba měl vyjít bez varování už během dubna. Nová verze Oblivionu by měla být remakem původní hry z roku 2006, na hře by mělo pracovat studio Virtuos a podle mnohočetných úniků by měl být titul kompletně přepracován v Unreal Enginu 5.

Remake The Elder Scrolls IV: Oblivion by měl podle některých spekulací vyjít v dubnu. Zde je původní trailer ke hřeVideo: archiv tvůrců

Článek

První konkrétní indicie o tom, že se na modernizované verzi hry Oblivion pracuje, se objevila na internetu v září 2023 jako součást prezentace ZeniMax Management Forecast.

Ta omylem unikla Federální obchodní komisi v době, kdy regulátor prověřoval jednání Microsoftu kvůli tehdy připravované akvizici Activision Blizzard, píše web GameRant.

V uniklé prezentaci datované do července 2020 byl titul původně popsán jako remaster. Jeden z tajných zdrojů ale také prohlásil, že nový projekt Oblivion může být remakem a že jej údajně vyvíjí Virtuos – jedno z nejvýznamnějších současných studií vytvářející předělávky her. Studio momentálně pracuje na remaku Metal Gear Solid 3.

Foto: archiv tvůrců

Ukázka z původní hry The Elder Scrolls IV: Oblivion

Bez předchozího oznámení

O brzkém vydání remaku je přesvědčen známý novinář a insider Jeff Grubb, který to řekl 7. dubna během livestreamu The Power Block na serveru Giant Bomb. Grubb vyjádřil nejistotu ohledně přesného data vydání a naznačil, že by to mohlo být každým dnem.

Novinář také řekl, že by vydání předělávky Oblivionu mohlo proběhnout formou tzv. shadow dropu, tedy bez jakéhokoli předchozího oznámení. Pokud by se tak stalo, jednalo by se o první hru The Elder Scrolls, která by se vzdala formálního oznámení před vydáním.

Nová hra by tímto krokem porušila 32letou tradici konvenčních marketingových cyklů sahající až do roku 1993, kdy bylo odhaleno TES: Arena.

V současné době není jasné, proč remake oblíbené hry tuto tradici nejspíš poruší. Podle webu GameRant je možné, že si Microsoft myslí, že modernizovaná verze jedné z nejznámějších her z roku 2006 nepotřebuje příliš velký marketing.

Foto: archiv tvůrců

Ukázka z původní hry The Elder Scrolls IV: Oblivion

Změny základních herních systémů

Jak už bylo řečeno, chystaná předělávka hry The Elder Scrolls IV: Oblivion by tedy měla být s největší pravděpodobností remakem. Studio údajně používá pro vykreslování Unreal Engine 5, ale přitom se stále spoléhá na starý engine Gamebryo pro některé základní logické prvky.

Dokonce se také mluví o změnách základních herních systémů, jako je blokování, výdrž, plížení, lukostřelba, reakce na zásah a uživatelské rozhraní.

Remake s největší pravděpodobností vyjde pro PC a Xbox Series X/S. Později by se mohl dostat i na PlayStation 5 a Nintendo Switch, vzhledem k tomu, že Microsoft čím dál více cílí na multiplatformní vydávání.

Rozdíl mezi remasterem a remakem

V případě remasteru tvůrci vezmou původní hru, graficky ji mírně upraví, dodají ji HD textury a pár dalších vylepšení. Jde tedy především pouze o vizuální stránku hry.

Remake je mnohem složitější a propracovanější. Jedná se o nové zpracování staršího uměleckého díla, včetně her, filmů nebo hudební skladby. U počítačových her se jedná především o předělávky pro novější operační systémy a aktuální hardware.

Obvykle remake sdílí v podstatě stejný název, základní herní koncepty a příběhové prvky původní hry, i když některé aspekty mohou být změněny. Tvůrci často mění zastaralou hratelnost, vizuální stránku hry a některé další aktivity ve hře.

Foto: archiv tvůrců

Ukázka z původní hry The Elder Scrolls IV: Oblivion

Související témata:

Výběr článků

Načítám