Článek
Z příběhu toho nechceme moc prozradit, tak řekneme pouze to, že vypráví příběh přátelství Ori a Naru. Tyto dvě postavy si hráči od samotného začátku zamilují, a proto nadcházející události šokují i ty, kteří mají srdce z kamene. Les, ve kterém Ori a Naru žijí, padne do temnoty a různá nepřátelská stvoření vpadnou do tohoto původně mírumilovného světa.
Hráč se tak ujímá role Oriho. Na první pohled neškodného, roztomilého stvoření, ale zdání klame. Ori se během hraní učí novým schopnostem a ty staré vylepšuje ve třech větvích, které jsou rozděleny na útok, životy a speciální schopnosti. Po chvíli je z Oriho takový roztomilejší terminátor, kdy se se stoprocentní přesností trefuje do nepřátel a překážek, které potká po cestě za záchranou lesa.
Hratelností však titul nevybočuje z klasického žánru plošinovek. Díky svým akrobatickým a útočným schopnostem se musí Ori prodrat až ke svému cíli. Dokonalý design úrovní a Oriho schopnosti zde fungují doslova v harmonii a je radost dostávat se přes čím dál tím těžší překážky. Hra však dokáže překvapit i svou obtížností, která je nastavena přímo perfektně a některé chvilky zatopí i těm zkušenějším hráčům.
V čem ovšem Ori and the Blind Forest nejvíce exceluje, tak to je audiovizuální zpracování hry. Pohádkovost z titulu přímo srší a například znělku z hlavního menu si lze bez problémů pouštět na pozadí k běžným činnostem. Je tak vidět, že za studiem stojí výtvarník a bývalý zaměstnanec Blizzardu – Thomas Mahler.
Hra tak splnila veškerá očekávání, a možná dokonce i některá předčila. Díky tomu se může zařadit mezi ty nejlepší plošinovky, které vyšly, a dokazuje, že i tento žánr má stále co nabídnout, pokud se ho chopí schopný tým s pevnou vizí.
Ori and the Blind Forest vyšlo na osobní počítače a konzoli Xbox One.