Článek
"Chceme mít druhý nejpoužívanější prohlížeč. Současná jednička na trhu reprezentovaná Microsoft Internet Explorerem, je poněkud nedosažitelná," uvedl výkoný ředitel Opery Jon von Tetzchner.
"Vždy jsme si v porovnání s ostatními prohlížeči vedli dobře, avšak uživatelé nebyli ochotni platit 39 dolarů (asi 1000Kč) za prohlížeč bez reklam nebo používat verzi s bannery. Rozhodli jsme odstranit tyto překážky, doufáme, že tak přitáhneme další uživatele," řekl počátkem týdne Tetzchner.
"Naše rozhodnutí není namířeno přímo proti Firefoxu. Vztahuje se spíše ke zvýšení tržního podílu Opery," dodal.
Tetzchner odhaduje, že počet uživatelů prohlížeče Opera dosáhl 10 - 15 miliónů, což znamená, že Opera drží 1 - 2 procenta tržního podílu. Firefox má podle něj podíl rovný 5 procentům.
Analytická společnost NetApplications nicméně uvádí, že se tržní podíl Firefoxu pohybuje kolem 8 procent, Operu podle stejné studie používá asi půl procenta všech internetových uživatelů. Prohlížeč Microsoft Internet Explorer provozuje asi 87 procent všech počítačů připojených ke světové síti.
Prohlížeč | Tržní podíl (%) |
Internet Explorer | 87 |
Firefox | 8 |
Apple Safari | 1,9 |
Netscape | 1,7 |
Opera | 0,5 |
Zdroj: NetApplications.com, údaje se vztahují k červenci 2005 |
Tvůrci Opery mimo jiné dodávají, že program obsahuje unikátní sadu bezpečnostních prvků, které "zdůvěryhodňují" například internetové bankovnictví. Prohlížeč je také vybaven možností hlasového ovládání.