Článek
„Řada teenagerů si vytváří na on-line hrách závislost, omezení tohoto odvětví je rozhodně na místě,“ citoval server BBC státní list. Economic Information Daily si přitom nemohl naplánovat tento burcující článek na horší dobu. V Číně totiž sílí v posledních měsících obavy investorů z regulačních opatření.
Připomeňme, že ještě na začátku roku byla nejlidnatější země na světě považována za kryptoměnovou velmoc. Tamní úřady ale postavily kryptoměny mimo zákon – není s nimi možné obchodovat, nelegální je také samotná těžba.
Změní se herní svět? Gamingovou velmocí se stává Čína
Největší hráči na trhu s virtuálními mincemi proto skutečně své těžební stroje z obav před vysokými pokutami odstavili.
Pozornost Pekingu se nyní evidentně ubírá na podniky působící v technologickém sektoru, upozorňuje BBC. Článku, který označuje on-line hry za elektronické drogy, předcházelo hned několik kroků, aby úřady měly technologické podniky pod větší kontrolou.
Hrají osm hodin denně
Tencent jako největší herní společnost v Číně – a nutno podotknout, že i na světě – vydala již prohlášení, že „podnikne další kroky vedoucí k omezení přístupu mladistvých ke své klíčové hře Honor of Kings.
Právě tu si vzal na mušku také list Economic Information Daily, který ji označil za nejpopulárnější internetovou hru mezi studenty. Mladiství v Číně tráví hraním tohoto titulu až osm hodin denně.
Článek nesměřoval pouze proti Tencentu, ale například také proti dalšímu hernímu gigantu NetEase. Zástupci tohoto podniku se však zatím oficiálně k celé problematice nevyjádřili.