Článek
Towers of Aghasba je úplně prvním titulem studia Dreamlit. Vývojáři na hře pracují už několik let, a ještě nějakou dobu budou. Videohra totiž vychází pouze v Early Access (předběžném přístupu). To znamená, že ještě není zcela dokončená a s pomocí zpětné vazby od hráčské komunity se bude ještě dále vyvíjet.
I přesto by nynější verze hry měla být multifunkčním sandboxem s otevřeným světem, který je plný míst k prozkoumání. Podle tvůrců už teď hra obsahuje šest regionů k objevení, tři typy ekosystémů a tři typy vesnic/sídel k rozvoji.
Navíc by zde mělo být více než 50 tvorů, 150 dekorací k výrobě a současná linie úkolů by měla končit uspokojivým závěrem. Ten naznačuje budoucí vývoj vyprávění.

Hlavní hrdina se v rámci hry potká s nejrůznějšími tvory.
Ručně malované textury místo digitálních
Hráči se ujmou role mladého architekta fiktivního národa Shimu. Ten musel uprchnout ze své domoviny poté, co ji zpustošila záhadná síla – Whitered (Uschlí). Po 50 letech se hlavní postava vrací zpět a musí postupně obnovit ekosystém celé země, znovu vybudovat civilizaci Shimu, bojovat proti nepřátelům a prozkoumat celý ostrov Aghasba.
Jakmile se hlavnímu hrdinovi podaří obnovit ekosystémy a vybudovat vesnice, odemkne se multiplayer. Ten je v této verzi zatím dostupný pouze pro čtyři hráče. S nimi poté může hlavní postava obchodovat, lovit nestvůry, rybařit, bojovat proti Whitered a objevovat další kouty země.
Podle tvůrců je udržování rovnováhy mezi rozšiřováním vesnic a růstem ekosystému nedílnou součástí základů hry. Navíc je ostrov plný historie a příběhů, které hráči mohou postupně objevovat.

Ve hře bude i možnost potápění a hledání skrytých míst nebo pokladů.
Titul je inspirovaný několika hrami (Minecraft, Shadow of the Colossus), ale největší vliv měl na tvůrce údajně film studia Ghibli – Naušika z Větrného údolí (1984). Ve hře by měly být dokonce použity skutečné ručně malované textury namísto digitálních. Některé z nich nakreslil jeden z malířů ze studia Ghibli – Yoichi Nishikawa. Například hlavní mapa hry je také ručně malovaná.
Ačkoliv by podle tvůrců měla už teď videohra poskytnout komplexní a zábavný zážitek, studio má ve vývoji ještě několik nových funkcí a úkolů. Ty by autoři měli vydávat v rámci pravidelných oprav chyb a vylepšení. Hráči se tak mohou těšit na mnoho dalších věcí, které tato budovatelská hra o přežití přinese.
Towers of Aghasba vyjde 18. listopadu v rámci předběžného přístupu pouze na konzoli PlayStation 5 a PC. Cena exkluzivity činí 30 USD (709 Kč).

Hlavní hrdina dostane možnost i plachtit.