Článek
Towers of Aghasba je úplně prvním titulem studia Dreamlit. Vývojáři na hře pracují už několik let, a ještě nějakou dobu budou. Videohra totiž vychází pouze v Early Access (předběžném přístupu). To znamená, že ještě není zcela dokončená a s pomocí zpětné vazby od hráčské komunity se bude ještě dále vyvíjet.
I přesto by nynější verze hry měla být multifunkčním sandboxem s otevřeným světem, který je plný míst k prozkoumání. Podle tvůrců už teď hra obsahuje šest regionů k objevení, tři typy ekosystémů a tři typy vesnic/sídel k rozvoji.
Navíc by zde mělo být více než 50 tvorů, 150 dekorací k výrobě a současná linie úkolů by měla končit uspokojivým závěrem. Ten naznačuje budoucí vývoj vyprávění.

Hlavní hrdina se v rámci hry potká s nejrůznějšími tvory.
Tetris Forever. Nová kompilace videoher vyjde na počest 40. výročí

Ručně malované textury místo digitálních
Hráči se ujmou role mladého architekta fiktivního národa Shimu. Ten musel uprchnout ze své domoviny poté, co ji zpustošila záhadná síla – Whitered (Uschlí). Po 50 letech se hlavní postava vrací zpět a musí postupně obnovit ekosystém celé země, znovu vybudovat civilizaci Shimu, bojovat proti nepřátelům a prozkoumat celý ostrov Aghasba.
Jakmile se hlavnímu hrdinovi podaří obnovit ekosystémy a vybudovat vesnice, odemkne se multiplayer. Ten je v této verzi zatím dostupný pouze pro čtyři hráče. S nimi poté může hlavní postava obchodovat, lovit nestvůry, rybařit, bojovat proti Whitered a objevovat další kouty země.
Podle tvůrců je udržování rovnováhy mezi rozšiřováním vesnic a růstem ekosystému nedílnou součástí základů hry. Navíc je ostrov plný historie a příběhů, které hráči mohou postupně objevovat.

Ve hře bude i možnost potápění a hledání skrytých míst nebo pokladů.
Titul je inspirovaný několika hrami (Minecraft, Shadow of the Colossus), ale největší vliv měl na tvůrce údajně film studia Ghibli – Naušika z Větrného údolí (1984). Ve hře by měly být dokonce použity skutečné ručně malované textury namísto digitálních. Některé z nich nakreslil jeden z malířů ze studia Ghibli – Yoichi Nishikawa. Například hlavní mapa hry je také ručně malovaná.
Ačkoliv by podle tvůrců měla už teď videohra poskytnout komplexní a zábavný zážitek, studio má ve vývoji ještě několik nových funkcí a úkolů. Ty by autoři měli vydávat v rámci pravidelných oprav chyb a vylepšení. Hráči se tak mohou těšit na mnoho dalších věcí, které tato budovatelská hra o přežití přinese.
Towers of Aghasba vyjde 18. listopadu v rámci předběžného přístupu pouze na konzoli PlayStation 5 a PC. Cena exkluzivity činí 30 USD (709 Kč).

Hlavní hrdina dostane možnost i plachtit.
Mysteriózní vražda a paralelní časové osy. Max z Life Is Strange je zpět
