Článek
Tahová strategická série her Civilization od vývojáře Sida Meiera je už od roku 1991 jednou z nejoblíbenějších a nejznámějších ve svém odvětví. Tyto 4X strategie nabízejí hráčům široký záběr do epochy, ve kterých se odehrávají.
Hry většinou začínají v roce 4000 př. n. l. a uživatelé postupně vynalézají mnoho desítek technologií – psaní, jízdu na koni, později střelný prach, železnici, spalovací motor a nakonec tanky, jadernou energii nebo třeba lety do vesmíru.
U nejnovější Sid Meier’s Civilization VII tomu nebude jinak. Uživatelé musejí vybudovat nejsilnější civilizaci, která prochází obdobím historie až do blízké budoucnosti. Hráči by se měli zaměřit především na prozkoumávání mapy, rozšiřování své civilizace prostřednictvím dalších měst, shromažďování geografických zdrojů a nakonec poražení konkurence.
Jaké novinky přinese oblíbený Farming Simulator? Pěstování rýže i chov buvolů
Vlastní průběh historie
Jiné civilizace budeme v rámci hry potkávat velmi často. Ať už se bude jednat o jiné hráče, nebo samotný počítač. S nimi je možné soupeřit o území pomocí vojenských jednotek, vyjednávat mír či spojenectví nebo spolupracovat například v rámci výměny technologií.
Hráči by ale kromě toho měli dostat možnost vytvářet si vlastní průběh historie. Strategie totiž nabízí schopnost kombinovat civilizace s různými historickými postavami, jako je například Hatšepsut vládnoucí Římské říši v době objevitelské.
Říše podle vašich představ
V předchozích hrách byli civilisté vždy svázáni s konkrétním vůdcem, který byl většinou významnou hlavou státu. Později bylo také možné kombinovat více vládců pro civilní obyvatelstvo. Nikdy však nebyla možnost většího míchání samotné historie a vůdců.
Poprvé ve třicetileté historii hry tak lze vůdce a civilizace volit nezávisle na sobě. Díky tomu mohou hráči vybudovat obrovskou říší přesně podle svých představ. I kdyby to měla být například kombinace Caesara Augusta s mongolským impériem.
Strategie by tedy měla nabídnout vůdce, kteří nejsou svázaní s konkrétními zeměmi. To dává hráčům možnost kombinovat speciální schopnosti a bonusy vůdců s jedinečnými vlastnostmi a jednotkami různých civilizací. Navíc by měla být aktualizovaná kritéria, kdo může být vládce – tvůrci zahrnuli také filozofy, náboženské vůdce a vědce.
Jednodušší systém historických období
Systém historické éry by měl být zjednodušený na starověk, objevitelskou epochu a moderní období. V rámci každé éry si můžeme vybrat cíl, jakým chceme zvítězit – pomocí ekonomické, vojenské, kulturní nebo vědecké nadvládly. Každá z nich má jinou cestu, díky níž se dostanete k vítězství.
Během éry starověku by v rámci hry měly vzniknou nezávislé frakce, tentokrát neoznačené negativním slovem barbar. V závislosti na tom, jak moc s nimi hráč bude v kontaktu, se mohou některé z nich vyvinout v městský stát.
Po skončení starověku a objevitelské éry by se hráči měli setkat s krizovou situací. Ta v následujících érách přinese negativní výhody a následky, se kterými se bude muset hráč vypořádat.
Sid Meier’s Civilization VII vyjde 11. února 2025 pro PlayStation 5/4, Xbox One a Series X/S, Nintendo Switch a PC. Hra tedy vyjde vůbec poprvé na všechny platformy současně.
Cena by měla podle nákupního rádce Zboží.cz startovat na 1545 Kč za klasickou verzi. Fanoušci si mohou také pořídit Deluxe Edition za 2499 Kč nebo Founders Edition za 3079 Kč. Obě edice obsahují obsah navíc v podobě předběžného přístupu (6. února 2025), speciálních skinů, čtyř nových civilizací a přírodních divů.