Článek
„Polovina studentů bude hrát počítačové hry, zatímco ta druhá se zúčastní fyzických cvičení zaměřených na úspěch v eSportu,“ dozvídáme se na internetových stránkách iflscience.com. Hlavní je údajně koncentrace a rychlé reflexy.
Prosadit tento předmět do učebního plánu prý bylo jednodušší, než by se mohlo zdát. „Elektronický sport splňuje všechny požadavky, jež jsou kladeny na běžný tělocvik,“ vysvětluje pro Dotablast.com Petter Grahl Johnstadt, vedoucí vědeckého pracoviště na škole v Bergenu. Hodnotit se bude zejména schopnost týmové komunikace a zvládání taktiky, tedy podobné dovednosti, jaké se oceňují třeba u fotbalu.
Očekává se přitom, že studenti počítačového tělocviku budou poté soutěžit na domácích a mezinárodních turnajích v eSportu, kde se často hraje o nemalé finanční odměny. Někteří studenti tak budou znát tělocvičnu už jen z vyprávění.