Článek
Předchůdce nejnovější konzole Switch nepatřil mezi ty nejúspěšnější konzole od Nintenda, zájem o model Wii U byl spíše slabší. A vyhlídky japonského herního gigantu kvůli tomu nebyly vůbec růžové.
Právě proto se podnik rozhodl nenechat s nástupcem nic náhodě a od začátku celou konzoli Switch přepracoval. Že to byl krok správným směrem, se ukázalo už před rokem, krátce po zahájení prodejů – zájem o novinku byl totiž rekordní.
Tehdy si jen v Anglii během prvního víkendu koupilo novinku více než 80 tisíc lidí. Přitom předchůdce Wii U si za první dva dny koupilo jen 40 000 lidí. Podle informací listu The Wall Street Journal ani samotné Nintendo nečekalo, že zájem bude tak obrovský.
Silná poptávka nepolevila prakticky v celém minulém roce. V prosinci se pak zástupci japonského herního gigantu pochlubili, že si Switch koupilo za pouhých deset měsíců deset miliónů lidí. [celá zpráva]
Herní analytik Mat Piscatella z americké výzkumné společnosti NPD již dříve prohlásil, že by Switch mohl být nejúspěšnější televizní konzolí v celé historii Nintenda. [celá zpráva]
Co umí Switch?
Switch se na rozdíl od konkurence snaží hráče nalákat na jiný koncept hraní místo co největšího výkonu. Tento systém je v první řadě plnohodnotnou televizní konzolí. Ve chvíli, kdy zařízení vytáhnete z dodávané dokovací stanice, máte kapesní herní systém s vlastní obrazovkou. Nintendo tak odbourává nutnost pořizování dvou zařízení, na doma i na cesty stačí jen jedno.
Zařízení má na obou bocích odnímatelné bezdrátové ovladače, které nesou název JoyCon. Hráč může mít ovladač v každé ruce, případně jeden může půjčit kamarádovi, se kterým bude hrát. Přikoupit samozřejmě lze i další, aby mohlo na systému hrát více lidí najednou.
Za herní náčiní utrácejí lidé tisíce
Hraní her na televizních nebo počítačových obrazovkách je stále populárnější. A úměrně tomu také roste poptávka po herních počítačích, televizních konzolích a v neposlední řadě také po nejrůznějším příslušenství.
„Prodejům herního příslušenství se velice daří a odpovídá růstu celého herního odvětví, které zažívá velký boom,“ uvedla na dotaz Novinek mluvčí Alzy Patricie Šedivá.
Je to patrné i při pohledu do jednotlivých kategorií. „Zájem o herní konzole oproti loňsku výrazně stoupl – až o čtvrtinu, a to má samozřejmě dopad i na další příslušenství. Herní stolky lidé vyhledávají čtyřnásobně častěji než loni. K nejvyhledávanějším doplňkům patří jasně herní volanty, dvě třetiny lidí upřednostňují variantu pro PC,“ uvedl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.
„I navzdory rostoucí popularitě herních konzolí se najde stále více zákazníků, kteří upřednostňují herní počítače. Na každou prodanou konzoli dnes připadají přibližně čtyři prodaná herní PC,“ prohlásil obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský.
Nákupem počítače nebo konzole však investice hráčů ani zdaleka nekončí. „Příslušenství u konzolí tvoří většinou druhý ovladač a herní kupóny, může se jednat cca o dva až tři tisíce korun. U PC záleží na typu periferií, které hráči zvolí. Někteří sáhnou po levnější variantě okolo 1000 korun, jiní neváhají zakoupit herní klávesnici a myš za deset tisíc,“ podělil se o své zkušenosti Jan Řezáč, tiskový mluvčí Mall.cz.
„Zákazníci si ke svým herním počítačům nejčastěji dokupují herní myši, klávesnice a sluchátka, přičemž za každý z těchto produktů jsou schopni utratit v průměru přibližně 1000 Kč včetně DPH,“ uvedl Pilský. [celá zpráva]
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: