Článek
Podle FTC by transakce mohla poškodit hospodářskou soutěž. Pracovníci úřadu přitom argumentují tím, že americký softwarový gigant již v minulosti „koupil cenný herní obsah a využil toho k potlačení konkurence ostatních konzolí“.
Hloubkové vyšetřování fúze přitom ze stejného důvodu zahájila před měsícem i Evropská komise. Své obavy z akvizice vyjádřil již v září také britský antimonopolní úřad (CMA).
Metaverse láká také Microsoft. I proto se odhodlal k miliardové herní akvizici
Úřad se obává především toho, že Microsoft by mohl zvýhodňovat svůj operační systém Windows a herní konzole Xbox tím, že by konkurenci upřel přístup k populárním hrám firmy Activision Blizzard. „Znepokojuje nás, že Microsoft by mohl využít kontroly nad populárními hrami, jako jsou Call of Duty a World of Warcraft, k poškození konkurence,“ uvedla Sorcha O’Carrollová, která má v CMA na starosti firemní fúze.
Místopředseda správní rady Microsoftu Brad Smith prohlásil, že zmiňované obavy nejsou na místě a společnost je připravena celou situaci v případě FTC řešit před soudem. „Zástupci společnosti Sony, která je lídrem v odvětví, tvrdí, že jsou znepokojeni kvůli Call of Duty. My ale říkáme, že jsme odhodlaní zpřístupnit tu samou hru v ten samý den na konzolích Xbox i na konzolích PlayStation od Sony,“ dodal.
Nejde jen o Call of Duty
Microsoft plánoval dokončit akvizici během tohoto finančního roku, který skončí 30. června 2023. Zda se tento termín kvůli vyšetřování neposune, není zatím jasné. Pokud by ale americkému softwarovému gigantu úřady nakonec ustoupily, šlo by o největší koupi všech dob v celé historii videoher.
Po úspěšném dokončení celého obchodu by se měl Microsoft proměnit v třetí největší herní firmu na světě, alespoň tedy, co se tržeb týče. Zařadí se tak těsně za společnosti Tencent a Sony. Microsoft by se stal majitelem celé řady zvučných jmen herního světa – zmiňme alespoň Call of Duty, World of Warcraft, Diablo, Candy Crush, Tony Hawk, Diablo, Overwatch, Spyro, Hearthstone, Guitar Hero, Crash Bandicoot a StarCraft.