Článek
PlayStation VR se na pultech obchodů měl podle prvních plánů objevit už první polovině letošního roku. V červnu však zástupci společnosti Sony uvedli, že na pultech obchodů se novinka objeví až v říjnu.
Důvody opoždění však tehdy neprozradili. Tím se rozpoutala především na herních diskusních fórech doslova lavina spekulací, proč tomu tak je. Fanoušci nejčastěji skloňovali možnost, že nová virtuální helma zkrátka ještě není tak dobře odladěná, aby se mohla začít prodávat.
Zástupci japonského elektronického gigantu se však rozhodli udělat přítrž spekulacím a pravý důvod opoždění je podle všeho úplně jiný – chtěli dát více času vývojářům, aby mohli přinést na pulty obchodů co možná nejvíce titulů.
„To je hlavní důvod, proč jsme se rozhodli odložit uvedení na trh. Dostatek her je totiž základem toho, aby byl náš headset úspěšný,“ prohlásil pro server Game Reactor marketingový šéf Sony Jim Ryan.
Na dvě desítky her
Už nyní se podle něj mohou hráči těšit na bezmála dvě desítky titulů, i když původně jich bylo přislíbeno pouze 15. Zároveň Ryan zdůraznil, že do října, kdy se má začít PlayStation VR prodávat, se seznam nabízených her pravděpodobně ještě prodlouží.
To vše nicméně nasvědčuje tomu, že se herní studia do světa virtuální reality zatím příliš nehrnou a volí spíše vyčkávací strategii.
Server Tweak Town připomněl, s jakými tituly se doposud pro PlayStation VR počítá:
- Batman
- Final Fantasy XV
- Resident Evil 7
- Star Wars
- Eagle Flight
- Farpoint
- Playroom VR
- PlayStation VR Worlds
- Rez Infinite
- RIGS
- SuperHyperCube
- Super Stardust
- Thumper
- Until Dawn: Rush of Blood
- Summer Lesson
- Joysound VR
- The Idol M@ster Cinderella Girls Viewing Revolution
- Hatsune Miku: VR Future Live
- Dead or Alive Xtreme 3
Jeden displej, dva různé obrazy
Headset PlayStation VR ukrývá 5,7palcový OLED displej, který pro každé oko zobrazuje jiný obraz. Právě díky tomu a dalším senzorům, které jsou schopny monitorovat pohyb uživatele, pak headset dokáže navodit dojem virtuální reality.
Každé oko zobrazí obraz o velikosti 960 x 1080 pixelů. Díky tomu by všechny scény ve hrách i při sledování filmů měly být krásně jemné a ostré.
Potvrzena byla také prodejní cena 399 dolarů, což je v přepočtu zhruba 9600 Kč. Ke zmiňované částce je samozřejmě nutné připočítat daň a další náklady. V obchodech by tak novinka měla být k dostání přibližně za 11 000 Kč.
Právě cena bude jedním z největších lákadel novinky. Konkurenční modely Oculus Rift či HTC Vive totiž atakují svou cenovkou hranici 20 000 Kč. Řešení od Sony je tedy výrazně levnější.