Článek
South of Midnight zatím dle ukázek a dostupných informací vypadá jako jedna z nejodvážnějších a nejzajímavějších exkluzivit současné generace konzolí. A to především svou grafickou stránkou, ale také zasazením příběhu do až beletrizovaného amerického Hlubokého Jihu.
Exkluzivitu vyvíjí kanadské herní studio Compulsion Game, které má za sebou už dva herní tituly – survival hororovou adventuru We Happy Few (2018) a logickou hru Contrast (2013).
Ačkoliv datum vydání zatím není pevně stanoveno, nová adventura by měla vyjít během roku 2025 na Xbox Series X/S a PC. Pokud hře tento plán vydrží, vyjde v nabitém roce pro Xbox společně s Fable, Avowed a Doom: The Dark Ages.
Kočka, samuraj nebo duch Kodama? 2D plošinovka The Spirit of the Samurai slibuje tři hratelné postavy
Prastará tkalcovská síla a temná gotika
Hráč se ujme role mladé černošské dívky Hazel. Poté, co její rodné město Prospero zasáhne hurikán, se hlavní hrdinka vydává na cestu zachránit svou matku. Při své cestě potkává nejrůznější folklórní stvoření, objevuje prastarou tkalcovskou sílu a snaží se zjistit vlastní minulost.
Samotná postava Hazel je tvůrci popsaná jako ochránkyně světa. Navenek by měla být sebevědomá a moudrá. Má složitý vztah s matkou a vyrůstala v prostředí plném selhání a společenské nespravedlnosti.
Hlavní hrdinka podle studia tedy vyniká i tím, že má mnoho problémů jako skuteční lidé. To by mohlo být ve světě superhrdinů a fantasy bytostí osvěžením. Hazel není hrdinkou hned od začátku, ale stává se jí postupně během cesty.
Příběh je zasazen do magického světa inspirovaného americkým Jihem, jeho barvitým folklorem a různými literárními žánry včetně temné gotiky a magického realismu. Ve hře se prolíná realita a fantazie v podobě mystických folklorních stvoření, které Hazel musí zastavit. Měla by tím napravit už tak rozbitý svět.
V jedné z ukázek můžeme například vidět lidovou postavu známou jako Shakin’ Bones. Ta by měla být inspirována mužem, který na křižovatce života a smrti uzavřel dohodu s ďáblem. Navíc umí krásně hrát na kytaru.
Dobrodružství by se mělo údajně odehrávat na venkově. Prostředí světa by mělo být věrným odrazem skutečného regionu s příměsí magie a tajemna. To a mnohem víc by mělo oživit pohádkovou atmosféru celé hry.
Lidové písně jako důležitá součást hry
Soundtrack hraje ve hře také velikou roli. Podle tvůrců je hudba stejně důležitá jako herní design. Uživatelé si tak budou moci užít lidové písně inspirované americkým Jihem.
Magické schopnosti Hazel jsou hlavní zbraní hry. Hráč je může pomocí vláken proplétat mezi sebou. Tzv. tkalcovská magie by měla být použitelná jak v boji, tak při cestování. Podle tvůrců mohou navíc někteří tkalci vidět, jak je vystavěný samotný vesmír.
Vetřelec obleče VR brýle. Alien: Rogue Incursion nabídne akci a vzrušení
Dále to vypadá, že bude možné používat zbraně pro boj na blízko – například sadu stříbrných čepelí. Hazel tak bude střídat magické schopnosti s úskoky a využitím menších zbraní.
South of Midnight tak vypadá jako směsice dobrodružství, fantastických prvků a magie. A především se zdá být velmi slibnou fantasy adventurou, která potěší velkou škálu hráčů. Kdy hra ale opravdu vyjde a jestli se prvotní dojmy ukážou být správné, se dozvíme až v průběhu příštího roku.