Článek
Podvodné verze hry vypadají do posledního puntíku stejně jako originál. Dokonce mají na ploše i stejnou ikonu. Poznat je navíc není vůbec jednoduché, protože internetem kolují i neinfikované kopie Flappy Birdu.
„Falešné aplikace na rozdíl od těch legitimních zneužívají zpravidla mobilní přístroje k platbám za prémiové služby. Odesílání SMS zpráv na placená čísla lidé odhalí zpravidla pozdě, až po příchodu velmi vysoké faktury,“ varovali bezpečnostní experti z laboratoří TrendLabs.
Kopie Flappy Birdu se objevují především na různých diskuzních fórech a alternativních internetových tržištích.
Další podvodná aplikace zase po pár dnech od instalace začne tvrdit, že vypršela zkušební doba a za další používání je nutné zaplatit. Samotnou hru přitom pravý tvůrce Nguyen Dong nabízel pro chytré telefony a počítačové tablety zcela zdarma – příjmy dostával pouze za zobrazovanou reklamu.
Podvodné aplikace zatím bezpečnostní experti zachytili na přístrojích s operačním systémem Android. Podle nich se však kopie Flappy Birdu objevují především na různých diskuzních fórech a alternativních internetových tržištích, nikoliv v oficiálním obchodu pro Android.
Jednoduchá hra, miliónový byznys
Titul Flappy Bird staví na velice jednoduchém principu. Na dotykovém displeji hráč ovládá žlutého ptáčka, se kterým musí balancovat mezi zelenými trubkami. Čím více jich obletí, tím více bodů získá. Hra končí ve chvíli, kdy ptáček narazí do jednoho z potrubí. Právě jednoduché ovládání je jedním z hlavních důvodů „ptačí“ mánie.
Student však čelil tlaku ze strany některých fanoušků, kteří tvrdili, že Flappy Bird je pouze okopírovaný a zjednodušený Super Mario. Naráželi přitom na velice podobnou grafiku. Další výtky, kterých se denně objevovaly desítky, směřovaly k samotné hře. Podle některých ji totiž autor jednoduše okopíroval z titulu Piou Piou pro Android z roku 2011.
I proto se nakonec tvůrce rozhodl úspěšnou hru z internetových obchodů stáhnout. „Můžu říct, že Flappy Bird byl mým úspěchem, ale zároveň úspěchem, který mi zničil můj prostý život. Proto tento titul nyní nenávidím,“ uvedl již dříve Dong.
S obnovením nabídky do budoucna přitom nepočítá. Rozhodující pro něj není ani to, že hra mu vydělávala díky zobrazované reklamě každý den 50 tisíc USD, tedy více než milión korun. [celá zpráva]