Článek
Jen v rámci předobjednávek se prodalo zhruba osm milionů kopií, tržby tak celkově činily přes půl miliardy dolarů, tedy bezmála 11 miliard korun. Vzhledem k tomu, že vývoj stál 135 milionů dolarů (2,9 miliardy korun), mohli tvůrci již během prosincové premiéry slavit.
Cyberpunk 2077 zmizel z obchodu Sony. Kvůli stížnostem hráčů
Tak vysokých příjmů se podařilo dosáhnout i díky tomu, že kromě standardních her se prodávaly také sběratelské edice, které obsahují například i televizní konzoli laděnou do motivů této hry. Za takové provedení případní zájemci zaplatí i více než sedm tisíc korun.
Jinak za standardní verzi pro PC hráči zaplatí 1499 Kč, varianta pro konzole pak vyjde na 1798 Kč.
Očekávalo se navíc, že před Vánocemi prodeje ještě porostou, neboť řada lidí bude chtít Cyberpunk 2077 nadělit pod vánoční stromek. To se ale nestalo, neboť plánované prodeje klesly o nezanedbatelných 21 procent.
Jde o reakci nespokojených hráčů, kteří masivně upozorňují na to, že hra je plná nedodělků a chyb. Navíc je výkonnostně tak náročná, že na starší generaci konzolí vypadá grafika velmi chabě. To je koneckonců i jeden z hlavních důvodů, proč se společnosti Microsoft a Sony, které stojí za herními systémy Xbox a PlayStation, rozhodli nespokojeným hráčům na vyžádání vracet peníze za pořízení digitálních kopií.
Cyberpunk 2077 je obří průšvih. Po Sony bude vracet peníze také Microsoft
A tento nelichotivý účet bude ve výsledku pochopitelně platit studio CD Projekt, jež za titulem Cyberpunk 2077 stojí. Sen o miliardových ziscích se tak postupně rozplývá.
Titul Cyberpunk 2077 se inspiruje knihami Williama Gibsona, filmy Blade Runner či japonským anime megafilmem Ghost in the Shell či hrou Deus Ex. Jelikož ale hra vychází hlavně z pera tvůrců hry Cyberpunk, kdy je možné vytvořit jakoukoliv postavu, tak i tento díl zprostředkuje hráčům stejné možnosti.
Zajímavostí je, že každé rozhodnutí – od schopností, implantátů až po podobu samotné postavy – bude ovlivňovat hlavní příběh.