Článek
O podaném odvolání informovali přímo zástupci Microsoftu. Agentura Bloomberg nicméně varovala, že půjde o běh na dlouhou trať – úředníkům z CMA by totiž vyřízení mohlo trvat až devět měsíců.
Microsoft plánoval dokončit akvizici za 69 miliard dolarů (zhruba 1,5 bilionu Kč) během tohoto finančního roku, který skončí 30. června 2023. Nyní je tedy již jasné, že se to nestihne.
Plánované spojení obou společností navíc řeší také americká Federální obchodní komise (FTC), která proti němu rovnou podala žalobu. Jejím cílem je rovněž spojení obou podniků zablokovat. Očekává se, že proces v USA začne nejdříve v srpnu a že před koncem kalendářního roku rozhodnutí nepadne.
Stopka pro největší herní koupi? Britský premiér se zastal Microsoftu
Britský premiér se přimluvil
Podle zamítavého rozhodnutí CMA by dohoda mezi společností Microsoft a herním studiem Activision Blizzard mohla „změnit budoucnost rychle rostoucího trhu cloudových her, což povede k omezení inovací a menšímu výběru pro britské hráče v příštích letech“. A proto úředníci obchod zablokovali.
Nepomohlo ani to, že Microsoft uzavřel licenční smlouvy o poskytování her s dalšími společnostmi – například se společností Nvidia, ukrajinskou firmou Boosteroid či japonskou společností Ubitus. Právě díky tomu požehnala celou transakci Evropská komise.
Dopustit zablokování obchodu nechce podle serveru Gameranx ani britský premiér. Usilovně pracuje na novém návrhu „strategického směřování s cílem minimalizovat zátěž pro podniky a podpořit investice a ekonomický růst“, kterým by se měli úředníci řídit.
Právě jasně nastavený regulační systém, který nebude překážkou v růstu firem, by mohl americkému softwarovému gigantu pomoci. „Systém musí dovolit firmám, aby se věnovaly tomu, co umějí nejlépe – vytváření pracovních míst a podpoře růstu ekonomiky,“ uvedl Sunak na LinkedInu.
Hromada známých her
Pokud by americkému softwarovému gigantu úřady nakonec ustoupily, šlo by o největší koupi všech dob v celé historii videoher. Po úspěšném dokončení celého obchodu by se Microsoft proměnil v třetí největší herní firmu na světě, alespoň tedy co se tržeb týče. Zařadil by se tak těsně za společnosti Tencent a Sony.
Microsoft by se stal majitelem celé řady zvučných jmen herního světa – zmiňme alespoň Call of Duty, World of Warcraft, Diablo, Candy Crush, Tony Hawk, Diablo, Overwatch, Spyro, Hearthstone, Guitar Hero, Crash Bandicoot a StarCraft.