Hlavní obsah

Microsoft rozpoutal revoluci v hraní her, ovladače nahradí lidská gesta

Novinky, Miloslav Fišer

Americký softwarový gigant Microsoft odhalil svůj nejnovější herní systém Kinect, který byl až doposud známý pod označením Projekt Natal. Díky novince při hře člověk nebude potřebovat už vůbec žádný ovladač. Plně postačí lidská gesta. Kinect se v obchodech objeví letos v listopadu, uvedla firma na veletrhu Electronic Entertainment Expo (E3).

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

Nový X-Box 360 se ovládá gesty a hlasemVideo: Reuters

Článek

Kinect je jednoduché zařízení, které se připojí ke stávající herní konzoli Xbox 360 a rozšíří její stávající funkce o zcela nové možnosti.

Foto: Reuters

Představení zařízení Kinect

V podstatě se jedná o první senzor na světě, který v sobě kombinuje RGB kameru, hloubkové čidlo, širokospektré mikrofony a samostatný procesor pohánějící proprietární software. Oproti běžným 2D kamerám tak novinka dokáže sledovat pohyb celého těla ve 3D režimu, reagovat na pokyny a příkazy a dokonce rozpoznat i změnu zabarvení vašeho hlasu a emocí.

Například v akční hře hráč máchne pěstí proti obrazovce, čidla přenesou úder do hry, ve které zasáhne virtuálního soupeře.

Foto: Reuters

Představení zařízení Kinect

Tento systém navíc není závislý na světle a dokáže vás rozpoznat pouze pohledem do vašeho obličeje. Zařízení nereaguje pouze na klíčová předem daná slova, ale rozumí, co doopravdy říkáte. Můžete tak například ve hře říct, jaký secvičený signál chcete zahrát, a vaši spoluhráči se už podle toho zařídí.

Foto: Reuters

Představení zařízení Kinect

Novinka se začne prodávat 4. listopadu. Cenu ale zatím Microsoft neprozradil. Podle odhadů zahraničních analytiků by se ale měla pohybovat v rozmezí od tisíce do čtyř tisíc korun.

Konkurence od Nintenda je na trhu již několik let

Velkým konkurentem Projektu Natal je v současné době jedna z nejrozšířenějších herních konzolí Wii od Nintenda. Ta si svůj úspěch zajistila především interaktivním ovládáním každé hry.

Hráč neovládá hru pouhým mačkáním tlačítek, ale reálnými pohyby, které by v daných situacích dělal. Na rozdíl od Projektu Natal je ale nutné při hraní na Wii mít vždy v ruce ovladač. [celá zpráva]

Výběr článků

Načítám