Článek
Nové Gran Turismo s podtitulem Sport nebude dalším plnohodnotným dílem série, půjde o jakýsi mezičlánek před sedmým pokračováním. Na ten si budou hráči muset ještě nějaký ten čas určitě počkat.
I tak ale Gran Turismo Sport nabídne fanouškům spálených gum a závodních okruhů opravdu hodně. K dispozici bude 137 vozidel, která budou moci hráči prohnat v 19 lokacích po celém světě. Ty budou mít dohromady 27 různých variant rozvržení.
Na výběr bude již tradičně několik herních režimů. Například klasická arkáda, kampaň a šampionáty. To vše by mělo být k dispozici už při vydání v listopadu.
S ovladačem v ruce…
Při prvních jízdách jsme na tiskové konferenci v Londýně, kde si podtitul Sport odbyl předpremiéru, mohli vyzkoušet novou trať z Tokia. Ovládání vozu bylo perfektní a je vidět, jak vývojáři z Polyphony stále umí udělat skvělou závodní hru. Stačilo do zatáčky přidat trochu více plynu a už jsme brousili svodidla podél silnice.
V samotném ježdění, kdy jsme si osahali aktuální verzi GT Sport, nás mile překvapila obtížnost. I při té nejnižší nebylo snadné předjet závodníky na předních příčkách. I při této obtížnosti jsme si tak museli dávat pozor na správné vjíždění do zatáček či samotné předjíždění. Časy, kdy se závodníci ovládaní umělou inteligencí dali předehnat o několik kol, jsou tak nenávratně pryč.
Jak obtížnost, tak i samotný režim kampaně, která obsahuje školu závodníka, je totiž velká příprava na virtuální klání o peněžní hodnoty či kvalifikace na skutečné závody na okruzích. Vývojáři totiž nyní spolupracují s organizací FiA, což je Mezinárodní automobilová federace. Tato spolupráce má jeden jediný úkol. Vytrénovat profesionální závodníky jak na tratích virtuálních, tak i na těch skutečných.
Vozidla budou dělena na reálná a ta z programu Vision. V něm opět vývojáři spojili síly s návrháři jednotlivých automobilek a do hry zasadili hromadu vozů, které sice nebrázdí silnice skutečné, ale nic jim nebrání v tom, prohnat je na těch virtuálních. Pro zajetí těchto vozidel a nastudování jednotlivých tratí slouží právě ona škola závodníka. Ta bude obsahovat na 117 úkolů, školu závodní etikety a trénink okruhů.
Rozporuplné dojmy jsme měli pouze z grafického zpracování. Stíny byly občas zubaté a okolí tratě celkem chudé. Interiér vozidel také nevypadal zrovna nejlépe. Naopak samotné modely vozidel byly perfektní a nezadají si s konkurencí. Do vydání se to samozřejmě může změnit a může to být pouze současný stav rozpracované verze.
Ohledně rozlišení sice nepadlo na konferenci ani slovo, ale vypadá to, že titul cílí na Full HD rozlišení a hra převážně pracuje na šedesáti snímcích za sekundu. Sem tam se objevil menší zádrhel, ale nic, co by vývojáři nemohli do vydání odladit.
Focení pro fajnšmekry
Největší část prezentace na pódiu však dali vývojáři novému režimu focení. Ten totiž v Gran Turismo Sport nefunguje jako v ostatních hrách, kde se zmrazí čas a hráč si může kroužit kamerou kolem vozidla a nastavovat vhodný úhel a atributy virtuálního fotoaparátu.
V tomto režimu zvaném scapes (scenérie) může hráč vozidlo upravit a vložit do předem připravených fotografií skutečných míst a udělat tak téměř fotorealistickou montáž. Těchto lokalit bude přes jeden tisíc, a to od ulic rušných měst až po skalnatá údolí či zasněžené Japonsko. Výsledný výstup si půjde exportovat v rozlišení 4K. Nebude tak problém nechat si ty nejvíce podařené snímky vytisknout a zarámovat.
Různé druhy šampionátů
Jakmile si hráč bude chtít změřit své síly, bude mít několik možností, kde a s kým. Je tak možné si vybrat národní pohár, kde hráči reprezentují svou zemi. Není však problém vybrat si i pohár výrobců. V něm si hráč naopak zvolí, kterou automobilku chce prezentovat, a tím pádem zúží výběr vozidel, s nimiž bude závodit.
Ke sledování všech těchto akcí či toho, jak se daří kamarádům, bude také sloužit doprovodná aplikace. Tu bude možné nainstalovat na chytré mobilní telefony nebo si ji prohlížet přes webový prohlížeč na počítačích.
A kdy tedy nové Gran Turismo Sport vyjde? V Evropě se na něj můžeme těšit 16. listopadu a vyjde exkluzivně pro konzoli PlayStation 4.