Článek
Boxy Stackers mají pomoci domácnostem, aby se snížilo plýtvání potravinami. Sada krabiček obsahuje všech sedm ikonických tvarů a barev tetromina – azurovou, žlutou, fialovou, zelenou, modrou, červenou a oranžovou.
Při skládání do ledničky tak můžete zažít stejnou zábavu jako při hraní dnes již legendární videohry. Cíl je totiž stejný, srovnat všechny dílky tak, aby nikde nezbylo prázdné místo.
„Naším posláním je vyvíjet produkty a řešení, která spotřebitelům pomáhají lépe organizovat jejich život, včetně snižování plýtvání potravinami. Proto jsme se spojili se společností The Tetris Company a uvedli na trh jedinečné úložné řešení Samsung Stackers, umožňující zábavný způsob skladování potravin. Skládací boxy nejenže skvěle vypadají a perfektně zapadnou do chladniček, ale rovněž poskytují zákazníkům efektivnější způsob optimalizace dostupného úložného prostoru a zároveň podporují boj Evropské federace potravinových bank s plýtváním potravinami,“ prohlásil Tim Beere, vedoucí oddělení chladicích zařízení společnosti Samsung.
Z prodaných krabiček totiž nebude mít Samsung a The Tetris Company ani korunu. Celý výnos z prodeje poputuje Evropské federaci potravinových bank, tedy i do potravinových bank v České republice.
Šestnáctiletý mladík sesadil z trůnu krále tetrisu
„Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společností Samsung při vytváření úložných boxů Samsung Stackers a nabídnout zábavná řešení při organizaci místa v chladničkách s nádechem nostalgické hry tetris. Je skvělé vidět, jak Samsung Stackers přivádějí k životu naši milovanou logickou hru, a už se nemůžeme dočkat, až naši zákazníci promění své chladničky a mrazničky na skutečné tetris puzzle,“ říká Maya Rogersová, prezidentka a generální ředitelka společnosti The Tetris Company.
Otázka plýtvání potravinami je ožehavá. Ukázalo se totiž, že míra individuálního plýtvání se opět zvýšila a vyrovnala se úrovni, která panovala před vypuknutím pandemie. Tři z deseti lidí (30 %) přiznávají, že vyhazují větší objem potravin, než tomu bylo před pandemií (20 %).
O hře Tetris
Historie Tetrisu se začala psát v Rusku. 6. června roku 1984 ji v hlavním městě Moskvě vymyslel a vyvinul Alexej Pažitnov pro počítač Elektronika 60. Pažitnov, který v té době pracoval na zdejší akademii věd jako počítačový inženýr ve výpočetním centru, měl dlouhou chvíli a díky ní vznikl Tetris.
Jednoduchá, ale přímo geniální hra má svůj vzor ve stolní hře Pentomino. Shora padají čtyři kostičky v různých tvarech, které je třeba dole zarovnat tak, aby mezi nimi nevznikla mezera. Pokud mezera zůstane, řádek kostiček zůstává také. Pokud je řádek bez mezer, zmizí. Hra končí v okamžiku, kdy padající kostičky zaplní celou hrací plochu.
Od svého vzniku se Tetris objevil na téměř každém přístroji, kde se daly hrát hry. První počítače, digihry, mobilní telefony, v současnosti horké novinky jako tablety, všude tam si našel Tetris svoji cestičku. Právě kvůli tomu není úplně jednoduché určit, kolik kopií se ve skutečnosti prodalo. Nejčastěji statistiky hovoří o 170 milionech kopií.