Článek
Tajemná organizace Trinity stále vymýšlí, jak si podmanit svět a Lara Croft jim jde stále po krku, aby jim v tom nejen zabránila, ale také aby pomstila smrt svého otce. Laru tento hon dožene do Mexika, kde se nachází tajemná dýka, jež má přinést konec světa. Tedy aspoň podle mayských legend. Netrvá to dlouho a všechno se zvrtne.
K naplnění legend je ale potřeba vlastnit nejen tuto dýku, ale také tajemnou krabičku. Ta se nachází v amazonské džungli. Oproti předchozímu dílu, který se nacházel hlavně v zasněženém prostředí hor, či případně v budovách starých továren, je změna na prorostlé džungle, jeskyně a skrytá města ku prospěchu.
Bohužel příběh, a hlavně vyobrazení Lary Croft, pokulhává, jak jen to jde. Antagonista z řad Trinity je předvídatelný a nikterak oslnivý. Aby vývojáři přidali Laře na vážnosti, tak jí zde vyobrazují jako sobeckého jedince, jenž za sebou zanechává mrtvoly. Navíc se s domorodci amazonských džunglí dorozumívá perfektní britskou angličtinou, zatímco oni s ní hovoří španělsky či malajsky.
I přesto, že třetí Tomb Raider je dosti akční, tak vývojáři přepracovali systém plížení a zabíjení z různých tajemných koutů. V předchozích dílech fungoval systém tak, že jakmile byla Lara protivníky zpozorována, šli jí neustále po krku. Nyní jim může hrdinka opět zmizet a po chvilce opět nic netušící žoldáky likvidovat kradmým postupem.
Zbytek hratelnosti se od předchozích dílů nikterak nezměnil. Lara opět šplhá po stěnách jako kamzík, protivníky likviduje převážně lukem a za veškeré zásluhy je odměněna zkušenostmi, díky kterým si odemyká nové schopnosti.
Ty jsou opět rozděleny do třech kategorií - Seeker, Scavenger a Warrior. Kategorie Seeker je hlavně pro opatrné hráče, kteří mají v oblibě kradmý postup. Scavenger je zaměřen hlavně na tvorbu předmětů a obírání mrtvých protivníků a Warrior na Lařinu výdrž v boji.
Jednou z největších výtek restartovaného Tomb Raidera z roku 2013 bylo malé množství kobek a krypt s logickými hádankami. Na ně reagovali vývojáři z Crystal Dynamics s dalším dílem Rise of the Tomb Raider v roce 2015, kde hráče potěšili větším množstvím komplexnějších kobek.
Na toto reagovali také vývojáři z Eidos Montreal, jež stojí za třetím Tomb Raiderem a kobek je zde vážně hodně. Jejich řešení je občas důvtipné, a tak si dobrodruzi přijdou na své.
Třetí Tomb Raider je i přes svá negativa nadprůměrnou hrou a pro fanoušky dobrodružných akcí bude jasnou volbou. Bohužel se novému týmu vývojářů nepodařilo posunout značku dál, jako se to podařilo jejich předchůdcům.
Shadow of the Tomb Raider vyšel pro osobní počítače a herní konzole PlayStation 4 a Xbox One.
HODNOCENÍ: 7/10
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: