Článek
Čtrnáctý hlavní díl série Assassin’s Creed (AC) vyvinutý společností Ubisoft Quebec je nástupcem hry s podtitulem Mirage z roku 2023, zároveň prvním titulem zařazeným do platformy Assassin’s Creed Infinity.
Ačkoliv mělo RPG vyjít už letos v listopadu, Ubisoft se rozhodl vydání hry posunout, a to především z důvodu neúplného doladění titulu, kontroverze kolem postavy samuraje Yasukeho a také vydání hry Ghost of Yōtei.
Všechny toto důvody jsou velmi diskutované v herní komunitě a nespokojenost mezi nimi už nějakou dobu roste. Ať už se jedná o nejnovější díl nebo hry předchozí, hráči nejsou nadšení z kroků, které Ubisoft dělá a jakým stylem vše prezentuje. Jestli nakonec vyslyší fanoušky a hra bude oblíbená, si ale budeme muset ještě pár měsíců počkat.
Druhý Path of Exile přinese novou herní mechaniku, třídy a zbraně
Shadows by totiž mělo s konečnou platností vyjít 14. února 2025 pro PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC. Tvůrci slibují vydání hry opravdu v termínu a myslí si, že delší čas vývoje hře jenom prospěje.
Střídání čtyř ročních období
Nové RPG by se stejně jako jeho předchůdci mělo zaměřit na tisíciletý boj Assassin Brotherhood (Bratrstvo asasínů) a Templářského řádu. Zatímco bratrstvo bojuje za svobodu a mír, templáři naopak touží po míru prostřednictvím kontroly.
Příběh se odehrává ve feudálním Japonsku, konkrétněji v roce 1579 během éry Azuchi-Momoyama. Tato éra označuje poslední fázi období Sengoku – intenzivní občanské války v Japonsku.
Ve hře, podobně jako v minulých dílech, lze najít historické postavy. Jednou z nich je Oda Nobunaga, který je zrovna na vrcholu své moci po vítězství nad klanem Takeda. Mezi klíčové historické události obsažené ve hře patří například Nobunagův útok na provincii Iga (1581) nebo významná bitva zahrnující Iga ikki – ninjové, kteří jsou známí svým uměním ninjutsu.
Nový díl ukáže především střední oblast Japonska včetně regionů Kjóto, Kobe, Ósaka a provincie Iga. Hra slibuje svět plný urbanizace, samurajských čtvrtí, rušných přístavů a zdobené architektury včetně historicky přesných hradů Takeda nebo Fukuchiyama.
Otevřenost světa hry je srovnatelná s dílem Assassin’s Creed Origins (2017) a nově se objeví čtyři roční období. Každé z nich ovlivňuje hratelnost včetně zmrzlé vody a rampouchů v zimě, dlouhé trávy a kvetoucích rostlin na jaře.
Infinity Nikki má přes 30 milionů předobjednávek. Nová skákačka vyjde na začátku prosince
Dvě hratelné postavy
Hráč si bude moct, podobně jako v Syndicate (2015), vybrat ze dvou hratelných postav – prvního černého samuraje Yasukeho a ženy shinobi Naoe.
Každá z postav má svůj vlastní příběh, ovládá se odlišně a poskytuje jedinečný herní styl. Ten umožňuje přistupovat k úkolům různými způsoby. Navíc si hráči budou moct přepínat mezi oběma charaktery s ohledem na danou misi. Nebudou tedy muset zvolit jednoho protagonistu hned na začátku a procházet s ním celou hru.
Yasuke by měl být inspirovaný skutečnou postavou a je vůbec prvním černým samurajem v japonské historii. Tento samurajský těžkooděnec bude patřit ke klanu Oda, který vede představitel japonského sjednocení Oda Nobunaga.
Naoe by měla být na druhou stranu tzv. tichým zabijákem. Bude klasičtější vražedkyní ve stylu AC, vzhledem k jejímu stealth stylu zabíjení a také příslušnosti k shinobi (ninja). Ubisoft ji popsal jako farmářskou bojovnici, která převzala roli ochránkyně v boji za provincii Iga.
Špionážní síť a historicky přesné zbraně
Shadows by měla být v mnoha ohledech podobná svým předchůdcům, a to včetně herního stylu nebo prostředí. Ubisoft ji ale vyvinul na vylepšené verzi herního enginu Anvil, využívajícího dynamické osvětlení a vylepšenou interakci s prostředím – například rozbitné rekvizity, manipulace se stíny nebo použití háku pro parkour.
Mise by měly být nelineární, vybízejí uživatele k volnému sledování a likvidaci cílů. Hráči se během nich budou moct nově plazit po zemi v poloze na břiše. To jim poskytne nižší profil a možnost přístupu k malým otvorům. Navíc se postava může vydat do mělké vody, kde si může nasadit bambusovou tyč na dýchání.
Vrací se také orlí vidění, které ale nebude schopné odhalit NPC skrze zdi. Nepřátelé totiž nebudou označení jako v předchozích hrách červeně. Pozorovací body se také objeví, ale pouze z důvodu prohledávání prostředí a hledání bodů zájmu. Mapa by se tak neměla zaplnit značkami cílů. Případně lze rekrutovat a trénovat špionážní síť, která může pomoct s hledáním skrytých cílů.
RPG by také mělo nabídnout rozmanitý výběr historicky přesných zbraní – katany, válečné kanabō, kopí yari, šurikeny, kunai a kusarigamu. Každá zbraň má vlastní strom dovedností. Ten umožňuje hráčům zlepšovat své schopnosti, ale také dovednosti s konkrétními zbraněmi.
Jak už bylo řečeno, hra Assassin’s Creed Shadows vyjde 14. února 2025 a její cena bude podle nákupního rádce Zboží.cz startovat na 1699 Kč za klasickou verzi a 1899 Kč za Limited a Special Edition. V nich mohou fanoušci najít speciální skiny a bonusy.