Článek
Nová hra Where Winds Meet připomíná směsici historické fantasy Wo Long, nedávno vydané RPG Black Myth: Wukong, Soulslikes nebo také Assassin’s Creed. Studio hru už vyvíjí pěknou řádku let a podle samotných tvůrců by měla klást důraz především na variabilitu a otevřenost světa, bojové souboje a rozmanitou krajinu.
První verze herní mapy by měla být podle tvůrců velká přes 20 kilometrů čtverečních. Měla by obsahovat jedno velké město, divokou oblast a další menší vesnice. Tvůrci také slibují, že se bude v rámci aktualizací stále rozšiřovat.
Hráči budou moct navštívit velké množství rozdílných oblastí a krajin, včetně jeskyní, obrovských kaňonů, zasněžených hor nebo měst s historickou architekturou.
RECENZE: Infinity Nikki nadchne grafikou i prostředím, navíc je zdarma
Pět dynastií a nadlidská bojová umění
Příběh se odehrává v období pěti dynastií a deseti království starověké Číny. Jedná se o bouřlivou éru politických změn a důležitých rozdělení země v letech 907 až 979. Toto údobí je také považováno za začátek pádu dynastie Tang a vznik dynastie Song.
Hráč se ujme role mladého bojovníka, který musí pomocí nadpřirozených sil, tradičního bojového umění a chytrosti odhalit tajemství své vlastní identity a historického pozadí. O čem přesně celý příběh bude, však tvůrci stále neprozradili.
RPG je také založeno na čínském žánru fikčních děl s nadlidským bojovým uměním Wuxia. Tradičně je tento žánr spojován s historickou fantasy literaturou. Jeho popularita ale způsobila adaptaci i do jiných uměleckých forem. Například do čínské opery, čínského komiksu manhua, televizních dramat, filmů a právě videoher.
Hrdinové v beletrii Wuxia obvykle neslouží jednomu pánovi, nemají vojenskou moc a ani nepatří k aristokratické třídě. Naopak většinou pocházejí z nižších společenských vrstev starověké čínské společnosti. Jejich kodex rytířství vyžaduje, aby bojovali za spravedlnost a napravovali dávné křivdy.
Ve hře se tedy objeví originální bojové prvky Wuxia s různými zbraněmi a dovednostmi. Hráči se budou moct zapojit do boje z blízka pomocí kopí, mečů nebo vějířů, na dálku poté pomocí smrtících luků a šípů.
Aby hra opravu odpovídala dané době, měl by v rámci tvorby bojových scén pomáhat filmový režisér a choreograf bojových umění Stephen Tung.
Řvát jako lev nebo chrlit oheň jako drak? Žádný problém
Kromě klasických bojových taktik by měla hlavní postava používat mystickou sílu Qinggong. Tu lze využít například k běhu po strmých útesech nebo ke klouzání po hladině vody. Navíc může hrdina využívat sílu Chi k omráčení nepřátel na dálku nebo k uchopení předmětů, na které nedosáhne.
Důležitou součástí hry jsou také nejrůznější bojové techniky. Například akupunkturní údery, lví řev, milosrdný úder nebo klasické taiči. Strategické přepady v podobě utajení a klamání nebudou také výjimkou.
Kočka, samuraj nebo duch Kodama? 2D plošinovka The Spirit of the Samurai slibuje tři hratelné postavy
Další dovednosti bojových umění lze získat také pozorováním a napodobováním chování zvířat. Hrdina pak dokáže chrlit oheň jako drak, skákat jako obrovská ropucha nebo řvát jako lev. To se hodí u většiny střetů s nepřáteli.
Hra vyjde během roku 2025 pouze na PlayStation 5 a PC. Další informace by se fanoušci měli dozvědět během několika měsíců.