Článek
Francouzské herní studio Microids už podobnou hru se stejným názvem vydalo v roce 2000. V té době ale strategie neslavila moc velký úspěch. Kritici ji hodnotili sice jako hru s dobrým potenciálem, ale bez velkého množství postav a se špatnou grafikou.
Tentokrát by nová strategie měla dle dostupných ukázek vypadat realisticky a o hmyzí postavy také nebude nouze. Díky Unreal Enginu 5 se hráči mohou kochat fotorealistickou flórou a faunou, úžasným lesním prostředím ve všech časových obdobích a také všemožným hmyzem včetně motýlů nebo pavouků.
O příběhu toho zase tolik nevíme. Nebude totiž vzhledem k povaze hry zřejmě až tak důležitý. Hráč se postaví do role obyčejného mravence, který bude zkoumat prostředí lesa. Mravenčí hrdina by měl být z kasty válečníků a jeho úkolem bude pomáhat se správou a růstem jeho mravenčí kolonie. To bude zahrnovat spoustu strategických bojů a hledání zdrojů potravy.
Lovkyně Aloy se vrací na herní obrazovky, bude ale celá z herních kostek
Pro nováčky, ale i pro ostřílené stratégy
Ačkoliv se realtime strategie mohou zdát ze začátku těžké, hra by měla pro nováčky nabízet škálu intuitivních výukových lekcí. Ty je uvedou do základu žánru RTS (Real-time strategy). Zároveň hra nabídne škálovatelnou obtížnost a adaptabilní zážitek pro zkušené hráče. Ti mohou naopak využít nové herní mechanismy i pokročilé strategie a bojové dovednosti.
Titul by měl být kombinací adventury a strategie. Hráči spolu s mravencem nebudou jenom zkoumat les a potkávat další mravence a stvoření. Budou se také zapojovat do pořádných bohových strategií rozšiřujících dosah jejich kolonií.
Různé jednotky mravenců budou klíčem k jakékoliv taktice, kterou ve hře musí hráč sám vytvořit. Přičemž jedinečné jednotky přinášejí různý stupeň síly a nespočet výhod. Navíc budou muset hráči dbát na vylepšování svého mraveniště a základny, špehovat nepřátele a balancovat mezi odlišnými strategiemi.
Samotný průzkum lesa a okolí bude také velmi důležitou součástí hry. Hráči mohou postupně odhalovat tajemství a navazovat spojenectví. Díky velké volnosti, kam můžete jít a co můžete dělat, mohou hráči dokonce objevovat různé živočišné druhy – pavouky, motýly a hlemýždě nebo vodní plochy. Navíc by mělo být možné povídat si s ostatními mravenci a žertovat s nimi, jako to dělají lidé mezi sebou.
Vítejte v devadesátkách! Call of Duty: Black Ops 6 je venku
Je libo měnící se roční období?
Kromě průzkumu a boje bude hra také obsahovat systém ročních období nebo tři klimatické charakteristiky – svítivost, teplotu a vlhkost. Oboje ovlivňuje jak postavu malého mravence, tak hráčovu kolonii nebo boje.
Měnící se systém ročních období ovlivňuje různé druhy odlišným způsobem. Klimatické charakteristiky zase mění celkovou simulaci. Například svítivost ovlivňuje ekonomiku, teplota mravenčí jednotky a vlhkost feromony hlavní postavy – síly, které je možné použít na bojišti k ovlivňování samotných jednotek.
Roční období by nemělo obsahovat měnící se cyklus den a noc. Hráči ale mohou očekávat, že různé mise se budou odehrávat v různých denních dobách. Změna doby by měla mít minimální vliv na samotné bitvy nebo průzkum okolí.
Strategie by měla také obsahovat multiplayer pro více hráčů. K dispozici budou celkem tři režimy, přičemž dva z nich budou kompetitivní v podobě 1v1 a 1v1v1. Třetí možností by měly být soukromé zápasy. V nich si budou hráči moct upravovat pravidla podle svého. Dokonce by měl být podporován multiplayer napříč platformami.
Empire of the Ants vyjde 7. listopadu na PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC. Cena bude startovat podle Zboží.cz na 899 Kč v digitální podobě. Kromě klasické edice mohou hráči sehnat deluxe edici, která se dá se pořídit na PC za 1149 Kč. Obsahuje například 3denní předběžný přístup, digitální artbook nebo exkluzivní tapety.