Hlavní obsah

Hry na PlayStation se budou stahovat pomaleji

Novinky, abr

Lidé si v době omezeného pohybu krátí čas v domácnostech nejrůznějšími způsoby, například sledováním videí na internetu a hraní her. To ale neúměrně zatěžuje internetovou síť, technologičtí giganti proto hledají cesty, jak z toho ven. Například Sony nyní zpomalí stahování her na PlayStationu.

Foto: archív výrobce

Sony PlayStation 4 Pro

Článek

Hned na úvod se sluší zmínit, že zpomalení her nebude mít vůbec žádný vliv na hraní on-line. Sony si totiž zakládá na tom, aby uživatelský zážitek nebyl nijak narušen.

Přesto přišel japonský herní gigant s elegantním řešením, jak internetové síti odlehčit. Vedení podniku se rozhodlo, že omezí rychlost, jakou je možné stahovat hry z obchodu PlayStation Network. Po zakoupení hry tak sice hráči budou čekat déle, než se jim daný titul stáhne do jejich konzole, ale kladný dopad na celou internetovou síť je v tomto ohledu nepopiratelný.

Xbox, Nintendo i PlayStation. Herní servery kolabují pod náporem lidí v domácnostech

Hry a herní systémy

Zájem o hry je v posledních týdnech tak obrovský, že některé herní služby se opakovaně potýkají s výpadky. Nejčastěji hlásí nefunkčnost lidé z USA, problémy se nicméně nevyhýbají ani Evropě a Asii. Tato hlášení monitoruje server DownDetector, prostřednictvím kterého je možné zjistit, zda jsou nejrůznější webové stránky dostupné, či nikoliv

V uplynulých týdnech byly zaregistrovány problémy u serverů League of Legends, Mortal Kombat, MBL The Show, Blizzard Battle.net, Call of Duty, Nintendo Network, Brawl Stars, Destiny, Apex Legends, World of Tanks či PlayStation Network.

Výpadky zpravidla nebývají globálního charakteru, ale i tak se pravidelně dotýkají nemalého množství hráčů. Zpravidla k nim dojde ve chvíli, kdy se velké množství hráčů snaží připojit ke svému oblíbenému titulu, herní servery takový nápor nezvládnou a pro část uživatelů se tváří jako nedostupné.

SPECIÁL: COVID-19 | Vše o nákaze, rady a tipy, jaké jsou příznaky

Koronavirus

Jak je z řádků výše patrné, problémy s kapacitou se nevyhýbají ani velkým technologickým gigantům, jako je například Microsoft. Jeho herní síť Xbox Live byla již několikrát tak moc zahlcená, že neustále kolabovala.

Zvýšený zájem o hraní on-line potvrdila také herní platforma Steam od společnosti Valve. Ta v půlce března zaznamenala v jeden okamžik 20 milionů přihlášených hráčů, což je naprostý rekord. Steam byl nicméně na takový nápor připraven a zatím se s výpadky nepotýkal.

Související články

Letošní Gamescom bude. Koronaviru navzdory

V posledních týdnech se ruší jedna technologická akce za druhou. Společným jmenovatelem všech problémů je přitom koronavirus. Organizátoři německého herního...

Výběr článků

Načítám