Článek
Analytici varovali již na přelomu července a srpna před tím, že řada investorů vkládala do hry Pokémon Go nereálná očekávání. Jak totiž ukázala v úterý analýza společnosti Survey Monkey, popularita tohoto titulu začala pozvolna klesat.
Největší popularitě se hra těšila v polovině července, kdy ji v USA aktivně hrálo na 26 miliónů uživatelů. Na přelomu července a srpna však počet aktivních lovců japonských příšerek klesl, a to přinejmenším o dva milióny hráčů. [celá zpráva]
Aktuální data od SensorToweru nicméně ukazují, že i přes odliv aktivních hráčů si tvůrci mohou stále mnout ruce. Od července do konce srpna totiž aplikace vydělala již zmiňovaných 440 miliónů korun, každý den pak na účty tvůrců přitečou v průměru čtyři milióny dolarů, tedy v přepočtu bezmála 97 miliónů korun.
Pokémon Go mohou uživatelé stahovat do svých mobilních zařízení zadarmo. Tvůrci však dovolují hráčům směnit skutečné peníze za ty virtuální. Díky tomu pak mohou ve hře postupovat rychleji jednotlivými úrovněmi, respektive si mohou kupovat určité předměty, které jim hraní usnadní.
Vstupenka do světa rozšířené reality
Pokémon Go se těší tak nebývalé popularitě především proto, že hráči musí aktivně hledat pokémony ukryté různě po městě. Stačí spustit aplikaci v chytrém telefonu a podle mapy pak vyrazit na lov.
Samotný odchyt pak probíhá prostřednictvím zabudované kamery v mobilu nebo tabletu. Přes displej mobilního zařízení totiž ve skutečném prostoru uživatelé virtuální příšerky vidí. Hra tedy staví na principu tzv. rozšířené reality. Na displeji telefonu je schopna vykreslit virtuální předměty v reálném prostředí.
Za vývojem titulu Pokémon Go stojí vývojářské studio Niantic, které získalo licenci od společnosti Nintendo.