Hlavní obsah

Hra Atomfall inspirovaná Falloutem přinese jadernou katastrofu a boj o přežití

4:23
4:23

Poslechněte si tento článek

Fanoušci oblíbené survival videohry Stalker nebo Fallout by měli zpozornět. Nový Atomfall od studia Rebellion Developments (Sniper Elite) slibuje alternativní historii 60. let minulého století v karanténní zóně severní Anglie, sbírání surovin k výrobě zbraní a boj s nebezpečnými nepřáteli. Zkrátka hra o přežití, jak má být.

Trailer ke hře AtomfallVideo: Archiv tvůrců

Článek

Očekávaná akční hra o přežití Atomfall inspirovaná skutečnými událostmi jaderné katastrofy ve Windscale v severní Anglii by měla vyjít 27. března 2025 na PlayStation 4 a 5, Xbox One a Series X/S a PC.

Studio Rebellion Developments známé dlouholetou herní sérií Sniper Elite také už spustilo předobjednávky v podobě standardní a deluxe edice. V ní zájemci mohou najít obsah navíc, tři dny předběžného přístupu a speciální skiny.

Foto: Archiv tvůrců

Atomfall se odehrává v alternativní verzi historie 60. let v oblasti Lake District v Anglii, v níž požár ve Windscale způsobil zamoření radioaktivním spadem. Hráči budou vrženi do karanténní zóny plné nepřátel.

Cena hry bude podle nákupního rádce Zboží.cz startovat na 1459 Kč za klasickou edici a 1949 Kč za deluxe verzi.

Náckové nemají šanci. Sniper Elite: Resistance přinese nový příběh a skrytou válku

Hry a herní systémy

Jak už bylo řečeno, příběh hry se odehrává v alternativní historii, v níž požár ve Windscale v roce 1957 způsobil v oblasti Lake District v hrabství Cumbria zamoření radioaktivním spadem.

Oblast Lake District je známá svými jedinečnými jezery a krajinou. Nachází se zde největší anglický národní park a v dnešní době se jedná o velkou turistickou atrakci.

Ve hře podobně klidné prostředí bohužel uživatelé nenajdou. Naopak budou nuceni přežít v karanténní oblasti plné nepřátelských robotů, kultistů a nestvůr.

Tvůrci si dali opravdu záležet na tom, aby Atomfall zachytil autentičnost prostředí a doby Británie, do níž je zasazena – tedy poválečnou paranoiu, která panovala v 50./60. letech.

Reálné události ze hry Atomfall

Hra Atomfall začíná pět let po historickém požáru ve Windscale, který se odehrál 10. října 1957. Tato skutečná událost byla nejhorší jadernou havárií v historii Spojeného království. Požár trval tři dny a uvolnil radioaktivní spad, který se rozšířil po celém Spojeném království a části Evropy.

Požár vznikl v důsledku prasknutí hliníkového kanystru uvnitř reaktoru č. 1. Atomfall však tento příběh reviduje a vytváří alternativní časovou osu událostí. S využitím stylu spekulativní fikce, který byl populární v 50./60. letech 20. století, Atomfall umožňuje hráčům dozvědět se pravdu o herní verzi ničivé katastrofy ve Windscale.

Foto: Archiv tvůrců

Hráči dostanou možnost používat nejrůznější předměty a zbraně.

Jaderná katastrofa a amnézie

Hráči převezmou roli neznámého člověka s amnézií, který dostane za úkol prozkoumat karanténní zónu zřízenou v Lake District pět let po jaderné katastrofě.

Hlavní hrdina musí zjistit, co se stalo, proč si nic nepamatuje, a bojovat proti velké řadě nepřátel, včetně zmutovaných tvorů, členům kultu, zběhlým vojenským agentům a robotům vytvořeným britskou divizí atomového výzkumu. Ti jsou ve hře největšími nepřáteli.

Podle webu GameRant je postava navržena tak, aby byla nejednoznačná a vyhýbala se jakýmkoliv známkám rasy, věku nebo pohlaví. Navíc by hra měla být pouze z pohledu první osoby, což je v těchto hrách běžné, ale i praktické.

Foto: Archiv tvůrců

Mezi hlavní nepřátele bude patřit skupina British Atomic Research Division (B.A.R.D.), která disponuje flotilou obřích robotů. Ti jsou naprogramováni tak, aby udělali vše potřebné pro udržení karantény.

Ačkoliv je Atomfall označovaná jako hra o přežití, uživatelé budou muset pouze spravovat zdraví a srdeční tep své postavy. Boj, sprint a kopání do nepřátel zvýší srdeční tep hlavního hrdiny, což může způsobit zatmění zraku a ztlumení sluchu.

Lze také využít taktiku utajení (stealth), hráči tak mohou příběh dokončit bez zabití jakéhokoliv nepřítele. Nebo naopak mohou zabít úplně všechny postavy ve hře.

K porážce nepřátel by mělo být možné používat nejrůznější zbraně, včetně střelných. S nimi se pojí nedostatek munice, což uživatel musí vykompenzovat právě stealth akcí.

Kromě boje s nepřáteli a přežívání by měl hlavní hrdina komunikovat s ostatními nehratelnými postavami (NPC) a vybírat dialogové možnosti jako odpověď.

Foto: Archiv tvůrců

Kromě masivních robotů budou hráči muset bojovat proti členům kultu, zběhlým vojenským agentům a zmutovaným tvorům.

Herní postup by měl být otevřený a měl by dávat hráčům volnost při odhalování nových stop a důkazů. Uživatelé by se v průběhu hledání měli setkávat s novými událostmi, jako jsou vraždy, havárie nebo speciální úkoly.

Průzkum je tedy klíčovou složkou Atomfall. Neměly by zde být žádné značky k misím ani šipky vedoucí k cílům. Hrou se lze tedy ubírat vlastním tempem a uživatelé mohou putovat po celém otevřeném světě, jak jenom chtějí.

Vydejte se zpět do srdce Černobylu v pokračování oblíbené série Stalker

Hry a herní systémy
Související témata:

Výběr článků

Načítám