Článek
Očekávaná akční hra o přežití Atomfall inspirovaná skutečnými událostmi jaderné katastrofy ve Windscale v severní Anglii by měla vyjít 27. března 2025 na PlayStation 4 a 5, Xbox One a Series X/S a PC.
Studio Rebellion Developments známé dlouholetou herní sérií Sniper Elite také už spustilo předobjednávky v podobě standardní a deluxe edice. V ní zájemci mohou najít obsah navíc, tři dny předběžného přístupu a speciální skiny.
Cena hry bude podle nákupního rádce Zboží.cz startovat na 1459 Kč za klasickou edici a 1949 Kč za deluxe verzi.
Náckové nemají šanci. Sniper Elite: Resistance přinese nový příběh a skrytou válku
Jak už bylo řečeno, příběh hry se odehrává v alternativní historii, v níž požár ve Windscale v roce 1957 způsobil v oblasti Lake District v hrabství Cumbria zamoření radioaktivním spadem.
Oblast Lake District je známá svými jedinečnými jezery a krajinou. Nachází se zde největší anglický národní park a v dnešní době se jedná o velkou turistickou atrakci.
Ve hře podobně klidné prostředí bohužel uživatelé nenajdou. Naopak budou nuceni přežít v karanténní oblasti plné nepřátelských robotů, kultistů a nestvůr.
Tvůrci si dali opravdu záležet na tom, aby Atomfall zachytil autentičnost prostředí a doby Británie, do níž je zasazena – tedy poválečnou paranoiu, která panovala v 50./60. letech.
Reálné události ze hry Atomfall
Hra Atomfall začíná pět let po historickém požáru ve Windscale, který se odehrál 10. října 1957. Tato skutečná událost byla nejhorší jadernou havárií v historii Spojeného království. Požár trval tři dny a uvolnil radioaktivní spad, který se rozšířil po celém Spojeném království a části Evropy.
Požár vznikl v důsledku prasknutí hliníkového kanystru uvnitř reaktoru č. 1. Atomfall však tento příběh reviduje a vytváří alternativní časovou osu událostí. S využitím stylu spekulativní fikce, který byl populární v 50./60. letech 20. století, Atomfall umožňuje hráčům dozvědět se pravdu o herní verzi ničivé katastrofy ve Windscale.
Jaderná katastrofa a amnézie
Hráči převezmou roli neznámého člověka s amnézií, který dostane za úkol prozkoumat karanténní zónu zřízenou v Lake District pět let po jaderné katastrofě.
Hlavní hrdina musí zjistit, co se stalo, proč si nic nepamatuje, a bojovat proti velké řadě nepřátel, včetně zmutovaných tvorů, členům kultu, zběhlým vojenským agentům a robotům vytvořeným britskou divizí atomového výzkumu. Ti jsou ve hře největšími nepřáteli.
Podle webu GameRant je postava navržena tak, aby byla nejednoznačná a vyhýbala se jakýmkoliv známkám rasy, věku nebo pohlaví. Navíc by hra měla být pouze z pohledu první osoby, což je v těchto hrách běžné, ale i praktické.
Ačkoliv je Atomfall označovaná jako hra o přežití, uživatelé budou muset pouze spravovat zdraví a srdeční tep své postavy. Boj, sprint a kopání do nepřátel zvýší srdeční tep hlavního hrdiny, což může způsobit zatmění zraku a ztlumení sluchu.
Lze také využít taktiku utajení (stealth), hráči tak mohou příběh dokončit bez zabití jakéhokoliv nepřítele. Nebo naopak mohou zabít úplně všechny postavy ve hře.
K porážce nepřátel by mělo být možné používat nejrůznější zbraně, včetně střelných. S nimi se pojí nedostatek munice, což uživatel musí vykompenzovat právě stealth akcí.
Kromě boje s nepřáteli a přežívání by měl hlavní hrdina komunikovat s ostatními nehratelnými postavami (NPC) a vybírat dialogové možnosti jako odpověď.
Herní postup by měl být otevřený a měl by dávat hráčům volnost při odhalování nových stop a důkazů. Uživatelé by se v průběhu hledání měli setkávat s novými událostmi, jako jsou vraždy, havárie nebo speciální úkoly.
Průzkum je tedy klíčovou složkou Atomfall. Neměly by zde být žádné značky k misím ani šipky vedoucí k cílům. Hrou se lze tedy ubírat vlastním tempem a uživatelé mohou putovat po celém otevřeném světě, jak jenom chtějí.