Článek
Online hra, která byla vyvíjena čtyři roky, kolovala mezi vybranými uživateli v testovací fázi již od loňského srpna. Nedávno však byly její charakteristiky poněkud pozměněny a například se vyznačuje naprostým zákazem všech virtuálních svateb.
Podle internetového deníku Salon.com zákaz rozpoutal mezi vývojáři hry vášnivé debaty, zda se mohou ženit a vdávat také virtuální postavy stejného pohlaví či naprosto jiné rasy. Výrobce tvrdí, že tak učinil hlavně kvůli prudérním postojů Američanů.
Většina amerických domácností má totiž v současnosti na domácích počítačích nainstalovánu hru pro jednoho nebo více hráčů. Výrobci zábavního softwaru si kvůli kontroverzním námětům nemohou dovolit přijít o americké zákazníky, kteří vytvářejí značnou část jejich výdělků.
Mezi známé online MMORPG hry patří například EverQuest, který byl spuštěn v roce 1999. K nejpopulárnějším MMORPG programům však bezesporu patří World of Warcraft (WoW), jenž si měsíčně předplácí asi 8,5 miliónů lidí. [celá zpráva] Za svou herní vášeň měsíčně každý uživatel WoW platí přibližně 300 korun.
Fenomén MMORPG
Hry typu MMORPG představují obrovské virtuální světy. Podle námětu například obsahují postavy elfů, skřetů nebo draků, se kterými pak bojují či naopak spolupracují reální hráči přistupující z celého světa. Ve hře mohou být současně až tisíce lidí, kteří jsou reprezentování svým virtuálním modelem - avatarem.
V průběhu času se ve hře mění noc a den, počasí, tvůrci vymýšlejí stále nové a nové příběhy, kterých se hráči zúčastňují.
Lidé, kteří patří do takzvaného tvrdého hráčského jádra (hardcore gamers), jsou schopni denně ve hře strávit od osmi do dvanácti hodin.