Článek
Před devíti lety si hráči pověsili na krk tzv. COG známky, do rukou čapli legendární Lancery - samopaly s motorovou pilou a vrhli se do dobrodružství s jednotkou Delta proti Locustům - zmutovaným dělníkům, kteří těžili pod povrchem planety Sera vzácnou surovinu.
Znovu se tak ocitáme v kůži Marcuse Fenixe, kterého povolají do služby, a díky tomu je propuštěn z vězení, ve kterém je za neuposlechnutí rozkazu. Už úvodní sekvence ukazuje, jak titul vypadá skvěle.
V původní verzi se po mříži na stropě malé nestvůrky pouze chaoticky pohybovaly, ale nyní prostrkávají hlavy skrz volná místa a brousí si zuby právě na Marcuse. Ten si oblékne ikonickou zbroj, kterou mu donese parťák Dominik, čapne zbraň do ruky a jde do akce.
Na hráče čeká opět zhruba dvanáct hodin nepřetržité akce, a pro ty, kteří hráli titul na konzoli Xbox 360, i celý nový akt, jenž si mohli svého času exkluzivně užívat pouze majitelé verze pro osobní počítače. Nesmíme však opomenout, že se vrací samozřejmě i možnost kooperace. Hráči tak mohou zažít dobrodružství jednotky Delta, ať už na jedné obrazovce ve split screenu, kdy je rozdělena na dvě půlky, či každý z pohodlí svého domova.
Hratelnost v remasteru však zůstala nezměněna, až kromě úpravy odezvy ovládání. Titul se hraje z pohledu třetí osoby a hodně se soustředí na schovávání za různé překážky, kdy hráč využívá krytu a nedostává se tak do přímé palby. Z něj tak může střílet buď naslepo, házet granáty, přebíhat automaticky z jednoho krytu do druhého či klasicky střílet, kdy ale odhalí část těla a je zranitelný.
Mimo příběhovou kampaň však byl titul úspěšný i v režimu pro více hráčů, kde si mohou změřit proti sobě své schopnosti hned v několika režimech. Vývojáři navíc oznámili podporu pro profesionální hraní uzavřením partnerství s Elektronickou Sportovní Ligou – ESL a budou se snažit podporovat titul mnoha turnaji do doby, než dorazí na trh připravovaný čtvrtý díl.
Technická stránka hry je však to, co patří k těm největším změnám remasteru, a důvod, proč se může předělávka honosit přídavkem Ultimátní edice. Vývojáři kompletně předělali všechny příběhové animace, upravili všechny modely postav, předmětů, či zvýšili rozlišení textur. Zároveň vylepšili Unreal Engine, který titul pohání, a tak přichází na scénu například vylepšený model nasvícení, který v temných pasážích hry funguje naprosto fenomenálně a dodává tu správnou, těžkou atmosféru.
Jediné, co bychom mohli vytknout, jsou občasné propady ve snímcích za vteřinu, kterých jsme si všimli pouze u hraní v kooperaci při rozdělené obrazovce. Nejsou však příliš časté a jedná se tak o jednu malou chybičku na jinak perfektním titulu.
Tenhle remaster se prostě povedl na jedničku s hvězdičkou. Nejenom, že titul samotný ukazuje silnou nadčasovost prvních Gearsů, ale hlavně naznačuje, jak by se měly remastery dělat. Omlazení tak dalo hře druhý dech a opět dokazuje, že se jedná o krále kooperačních, akčních her, který dodnes zůstává nepokořen.
Gears of War: Ultimate Edition vychází 28. srpna pro konzoli Xbox One a osobní počítače.