Článek
Minecraft je hra, kde si hráč musí nasbírat materiál na stavbu obydlí a výrobu nástrojů, aby se tak ochránil před nočními příšerami. I když se zdá být tento koncept velmi triviální, jde o jednu z nejpopulárnějších her vůbec.
Titul šel na pulty obchodů už v roce 2009, už tehdy zaujal kromě jednoduchého konceptu i triviální grafikou. Za deset let se ale počítačový svět posunul mílovými kroky směrem kupředu, a tak může Minecraft v dnešní době vypadat již trochu zastarale.
Právě na to zareagovala společnost Nvidia, která ve spolupráci s Microsoftem přidala do Minecraftu podporu ray tracingu, respektive s pomocí vylepšených path-racingových shaderů dokáže dokonale pracovat se stíny a lomy světla.
O podobný mód se již dříve pokusil vývojář vystupující pod přezdívkou HodiltoN, jak Novinky.cz informovaly v dřívějším článku. Nvidia však nyní přivádí reálnější grafiku skutečně k životu. Využít ji formou updatu mohou majitelé verzí pro Windows 10, u variant pro konzole se bohužel nic podobného nabízet nebude.
Reálné ukázky dalších her se zapnutým ray tracingem si můžete prohlédnout níže. V některých nechybí ani porovnání, jak konkrétní scéna vypadá s vypnutými efekty. U upraveného Minecraftu, který je vidět v úvodu tohoto článku, je rozdíl pochopitelně ještě daleko markantnější.
Může se vám hodit na Zboži.cz: