Článek
O tom, jak se ke konci vývojářům zadařilo s patnáctým dílem Final Fantasy, jsme psali v naší recenzi během uvedení na trh [celá zpráva]. Tehdy ale vyšla verze pouze pro herní konzole a hráči na osobních počítačích si tak museli počkat skoro rok a půl. Nedostávají však původní verzi, ale kompletní verzi se všemi přídavky a úpravami, které titul za tu dobu obohatily.
Epizody parťáků a režim pro více hráčů
Mimo bezplatná vylepšení, jako bylo přidávání filmečků, balancování hry apod., jsou součástí Royal edice přídavky ze Season Passu. V nich se hráči chopí nikoli Noctise ze základní hry, ale vždy jednoho z jeho parťáků.
Nejstarším přídavkem je Episode Gladiolus. Tento přídavek brnká nezvykle moc na strunu fanouškům série, protože se v něm Gladiolus setkává s legendárním Gilgamešem, kterého znají z předchozích dílů. Přídavek je dost lineární a hráč v něm nemá velkou volnost. Gladiolův styl boje nablízko se tak brzo hráči ohraje, a je tak ze všech přídavků nejslabší. I přesto však dokáže zabavit.
Dále přišel na paškál nesympatický Prompto, který si se svým přídavkem Episode Prompto napravil reputaci u hráčů. Tento přídavek je na tom kvalitativně mnohem lépe. Herní oblast je mnohem otevřenější, a vzhledem k tomu, že Prompto používá střelné zbraně, také mnohem akčnější. Navíc je přídavek příjemně rozsáhlý a zabaví na hezkou desítku hodin.
Vyvrcholením, a tím i nejlepším přídavkem je rozhodně Episode Ignis. V něm se hráči ujímají role charizmatického Ignise. Ten používá k souboji kouzelné vrhací dýky a stejně jako Noctis má také schopnost „warpovat se “ z jednoho místa na druhé. Episode Ignis je nejpropracovanějším a rozhodně nejlepším přídavkem, které doposud patnáctý díl obohatily. Snad se v jeho duchu ponesou i další, plánované přídavky.
Posledním přídavkem v Royal edici je režim pro více hráčů zvaný Comrades. Ten díky svému on-line pojetí a rozsáhlosti zabaví nejdéle, a to klidně i na desítky hodin. Hráči se v něm musí spojit a obnovit svět Eos. Funguje jako klasické on-line RPG, kde si hráč vytvoří svého avatara, dá mu sadu různých schopností a poté se vydává na úkoly typu najdi předmět, zabij monstrum atd.
Hromada dalšího
Royal edice ale nenabízí pouze tento obsah ze season passu, ale také notně rozšiřuje poslední kapitolu o hromadu nových střetnutí. Insomnia City Ruins je tak konečně plnohodnotným prostorem, který nabízí nejen ikonické protivníky z původních dílů (tříhlavý pes Cerberus, stroj Omega), ale také přidává souboje s Rulers of Yore. Právě posledně jmenovaní protivníci patří k tomu nejlepšímu, co Royal edice nabízí, a zároveň díky této kapitole a přidaným filmečkům vyznívá konec hry jinak a mnohem lépe.
Dále zde jsou menší věci navíc, jako je například nový typ ultimátního útoku Noctise, možnost plout lodí Royal Vessel kdekoliv a rybařit z ní nebo možnost přepnout hru do pohledu z vlastních očí.
PC verze se vším všudy
Už od samotného oznámení verze pro PC vývojáři slibovali co nejlepší herní zážitek a své sliby dodrželi. Ve spojení s výrobcem grafických karet Nvidia obohatili titul o hromadu dodatečných efektů v rámci programu GameWorks. Hra tak vypadá na poslední řadě grafických karet naprosto dokonale.
Titul byl testován na jedné výkonné kartě GeForce GTX 1080 Ti a díky dostupnému výkonu šlo hru bez problémů testovat s ultra HD texturami. Hra sice během stahování narostla na úctyhodných necelých 160 GB, ale výsledek stojí rozhodně za to.
S portem na PC si dali vývojáři rozhodně záležet a nastavení grafiky není chudé jako u jiných, slabších portů. Od klasických stínů a vykreslovacího rozlišení si lze nastavit nasvícení, detaily modelů, filtrování textur nebo vyhlazovaní hran.
Majitelé grafických karet Nvidia si navíc mohou zapnout či vypnout exkluzivní efekty HairWorks pro reálné vykreslování vlasů postav a srsti zvířat, TurfEffects pro skvělé zpracování trávy a keřů, ShadowWorks pro lepší stínování a VXAO pro ještě lepší simulaci stínů u předmětů, a to hlavně v interiérech nebo uličkách.
Jen s výkonnou kartou
Samozřejmě tyto dodatečné efekty vyžadují silnou kartu. Použitá GTX 1080 Ti v klasickém Full HD rozlišení problém s dosažením 60 snímků za vteřinu neměla. Ve 4K rozlišení se ale slušně zapotila a snímkování se pohybovalo mezi 40 a 50.
Čas a dodatečný obsah Royal edice vypiloval drtivou většinu neduhů původní hry. Příběh je tak mnohem ucelenější a mnohem méně zmatečný. PC verze se povedla na jedničku s hvězdičkou a nelze jí nic vyčíst. Fanoušci ocení dodatečný obsah ve formě starých známých protivníků z původních dílů, a nováčci tak mohou strávit desítky hodin v konečně pořádně odladěném světě patnáctého dílu Final Fantasy.
Pokud tohle všechno nestačí, vydavatel Square Enix oznámil druhý Season Pass, ve kterém se podívají na zoubek Lunafreye, jedné z ústředních postav příběhu, a hlavnímu protivníku Ardynovi. Jedno je jisté – Final Fantasy XV s Royal edicí nekončí.
Final Fantasy XV: Royal Edition vyšlo pro osobní počítače a herní konzole Xbox One a PlayStation 4.
HODNOCENÍ: 9/10
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: