Článek
Path of Exile 2 mělo být původně jenom velkou aktualizací pro předchozí hru. Nakonec se novozélandské studio rozhodlo udělat z titulu hru samostatnou. Ta po několika odloženích konečně vyjde 6. prosince pro PlayStation 5, Xbox Series X/S, PC a macOS. Ale zatím pouze jako hra s předběžným přístupem.
Ačkoliv by měla být stejně jako její předchůdce bezplatným titulem, samozřejmě obsahuje kosmetické mikrotransakce a několik herních vymožeností. Studio ale slibuje, že hráči nebudou muset platit za zbytečnosti. Navíc se v ní nenacházejí žádné mechanismy pay-to-win.
Nové ARPG by tedy mělo být samostatnou hrou s vlastním příběhem, novými mechanikami, třídami a endgames. Tvůrci ale potvrdili, že oba tituly mají společnou platformu. Hráč si tak může převést veškeré mikrotransakce z minulého dílu do nového a naopak.
Tetris Forever. Nová kompilace videoher vyjde na počest 40. výročí
Šest nových tříd a dodge roll
O samotném příběhu toho tolik nevíme. Stejně jako u předchozího dílu se točí kolem hlavního hrdiny, kterého si hráč sám vybere. Hrdina se musí vydat na cestu smrtícím kontinentem Wraeclast, zabít tisíce nepřátel a setkat se s mnoha rozdílnými kulturami.
V rámci své postavy si uživatel může vybrat, za jakou třídu bude celý příběh hrát. Celkově by hra měla mít dvanáct tříd, z čehož je šest nových. Třídy budou začínat na stejných místech stromu pasivních dovedností jako v předchozí hře, ale dostanou své vlastní specializace v endgame, známé jako Ascendancies, a odměny za úkoly.
Mezi potvrzené třídy patří Warrior (Válečník), Marauder (Nájezdník), Huntress (Lovkyně), Ranger (Strážce), Sorceress (Čarodějka, Kouzelnice), Witch (Čarodějnice), Mercenary (Žoldák), Duelist, Druid, Templar (Templář), Monk (Mnich) a Shadow. K návratu neutrální třídy Scion se vývojáři ještě nevyjádřili, ale fanoušci stále doufají.
Path of Exile 2 bude obsahovat několik významných změn oproti první hře. Mezi největší patří souboje a celkově bojová taktika. Všechny třídy postav by měly mít přístup k dodge roll (krátký skok vpřed k vyhýbání se útokům) – ten nemá žádná omezení ani cooldown (časový úsek, během kterého není možné seslat kouzlo nebo schopnost znovu).
Ten neposkytuje žádnou zranitelnost, pokud se hráč nachází v oblasti poškození. Ale uhýbání ve správný čas způsobí, že ho nepřátelské údery zblízka a zbraně minou.
13týdenní cyklus ligy
Hra dále do svého repertoáru přidává nové zbraně a jejich přepínání, vylepšený systém a strom dovedností s 240 aktivními drahokamy dovedností a 200 drahokamy podpory nebo hloubkový systém vybavení.
Mělo by být možné hrát i se zbraněmi, jako je kopí, kuše a cepy, a také s doplňkovými předměty – fokusy, pastmi a přepracovanými žezly. Navíc v rámci prozkoumávání světa lze narazit až na stovky druhů různého vybavení se širokou škálou magických modifikátorů.
Dále si uživatelé mohou nastavit konkrétní dovednosti tak, aby šlo využít některou z jejich aktuálně vybavených zbraní. Bude si také možné přidělit některé pasivní dovednostní body konkrétně každému slotu na zbraň. Například první slot specializovat na ledové dovednosti a druhý pro blesková kouzla.
Ligy budou také k dispozici. Tentokrát budou fungovat ve 13týdenním cyklu. Ty by se měly podobat ročním obdobím v jiných ARPG hrách, jako je například Diablo. Zde si lze vytvořit novou sezonní postavu začínající na první úrovni – od nuly bez jakýchkoliv předchozích předmětů, měny nebo postupu.
Připojení k sezonní lize ale hráčům umožní účastnit se jejich jedinečných mechanik. Například jak tomu bylo u předchozí hry – vytváření mini stromů dovedností pro zbraně hráče nebo prozkoumávání procedurálně generovaných dungeonů (žalářů) ve vedlejším režimu vedle hlavní kampaně.
Nová hra by měla obsahovat zcela nové možnosti ligy, což velcí fandové určitě ocení. Navíc by uživatelé po dokončení hlavní příběhové linie měli získat přístup k více než 100 endgame mapám s vlastním soubojem s bossem a modifikátory.