Článek
Hrdina Factoria ztroskotá na neznámé planetě a má za úkol přes počáteční primitivní fáze, jako je těžba dřeva nebo nerostů, vybudovat automatizovanou továrnu, která mu umožní výrobu kosmické lodě. Herní medián je podle Kovaříka v prozatímní verzi kolem 37 hodin, průměr pak kolem 80 hodin.
Hra má také ekologický aspekt – když hráč staví průmyslové provozy, ovlivňuje tak okolí. "Rozhodně jsme nikdy neplánovali dělat ekologickou agitku," upozorňuje vývojář, který na hře pracuje již šest let.
Hráč tak podle něj není úplně kladnou postavou, může si vyzkoušet myšlení "zlého industriálníka". "Je tam vidět, jak lesy postupně šednou a prostě chřadnou. A jsou tam – my tomu říkáme nepřátelé, ale v podstatě to nejsou nepřátelé – jsou to domorodí obyvatelé planety," upozornil Kovařík.
Hráč si tak podle něj může například vybrat, zda bude vyrábět elektřinu pomocí uhelných elektráren, solárních panelů nebo jaderného štěpení. "Ale tím jeho volba končí, má výrobny na zpracování chemikálií a ty generují znečištění, ať chce nebo ne, tomu se vlastně nevyhne," dodal.
Hra je v režimu předběžného přístupu na Steamu již několik let, nyní studio Wube software, což je podle Kovaříka zkratka z polského Všechno bude (Wszystko będzie), vydalo poslední verzi před dokončením. Na herní platformě Steam se titul nabízí za 25 eur, tedy zhruba 650 Kč. Factorio mohou zájemci do konce prázdnin hrát zdarma v Národní technické knihovně v Praze 6.
Češi už úspěch slavili
Letos nejde o první hru, s níž Češi v zahraničí uspěli. Například už týden od únorového vydání se prodalo zhruba milión kusů české počítačové hry Kingdom Come: Deliverance, kterou uvedla na trh tuzemská společnost Warhorse Studios.
Zasazení titulu se točí kolem skutečných událostí z 15. století, kdy byl český král Václav IV. unesen a jeho bratr Zikmund se pomocí uherské armády pokusil ovládnout Čechy. Titul Kingdom Come: Deliverance je svým způsobem unikátní. Jelikož si vývojáři zakládají na realističnosti, nejsou ve hře žádné fantaskní prvky jako například draci či kouzla.
Naopak se nejvíce soustředili na co nejvěrnější ztvárnění soubojů, kdy hráč pomocí směrové hvězdice určuje směr seknutí zbraní, a musí tak rychle reagovat na změnu postavení svého protivníka. Realistická má být i možnost plnění většiny úkolů ve hře. Ty by totiž měly mít hromadu možných řešení.
Každá akce má však mít své důsledky, a tak si hráči budou muset rozmyslet, jestli například požadovaný předmět získají pomocí trestného činu, který jim zhorší reputaci v dané lokalitě, nebo se pro jeho získání rozhodnou pomoci klíčovým postavám.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: