Článek
Za vznikem hry stálo studio Illusion Softworks podnikatele Petra Vochozky, které o pár let později přišlo i s úspěšnou řadou Mafia. Hidden and Dangerous uspěl nejen díky kvalitě hry samotné, ale také díky Vochozkovu správnému výběru celosvětového distributora.
„V srpnu 1998 jsme uzavřeli smlouvu s anglickou vydavatelskou společností Take 2 Interactive, která dokázala přistoupit nejen na finanční, ale i na marketingové a další podmínky,” vzpomínal na důležité rozhodnutí.

Ukázka ze hry Hidden and Dangerous
O necelý rok později se krabice s hrou ocitly na pultech obchodů – legální stahování z internetu bylo ještě hudbou vzdálené budoucnosti – a Vochozka mohl slavit.
„V Anglii nekleslo její hodnocení v žádném časopise pod 90 procent, celosvětově jsme získali kolem dvaceti ocenění,” vzpomínal na úspěch hry, která byla v Británii devět týdnů mezi pěti nejprodávanějšími tituly. A k dosažení absolutního prvenství mu jeden týden scházelo jen 11 prodaných kusů.
Úspěch Hidden and Dangerous – zejména v Evropě včetně Německa, kde přitom k Vochozkovu překvapení „Němci v podstatě stříleli do vlastních” – pootevřel studiu Illusion Softworks cestu do první herní ligy.
Do ní se dostalo s Mafií, kterou představilo v roce 2002 a jež se zatím dočkala dvou úspěšných pokračování. Díky ní se o brněnskou společnost začala zajímat zahraniční herní studia a začátkem roku 2008 se firma ocitla v rukou amerického gigantu Take-Two a přejmenovala se na 2K Czech.
Může se vám hodit na Zboží.cz: