Článek
Sadu castAR získají všichni investoři, kteří přispěli alespoň částkou 189 dolarů (3800 Kč). Novinka by se měla objevit v průběhu příštího roku také ve volném prodeji. Přesné datum dostupnosti ani prodejní cenu však zatím tvůrci neprozradili.

Na castAR přispěly téměř čtyři tisíce lidí.
Zařízení castAR je v podstatě nový systém rozšířené reality. Brýle je nutné připojit k počítači, podporovány jsou všechny stroje vybavené HDMI rozhraním. Dva projektory, z nichž každý je umístěný nad jedním okem, pak přímo před uživatele promítají trojrozměrný obraz.
Zobrazovány mohou být prostřednictvím dvou projektorů nejrůznější fotografie, videa, ale dokonce i hry. A právě na poslední jmenovanou kategorii se tvůrci soustředí nejvíce. Součástí systému castAR je totiž speciální hůlka nazývaná Magic Wand, která funguje v podstatě jako herní ovladač. Například při hraní šachů, které jsou promítány na desku stolu ve 3D, je tak hůlkou možné posouvat jednotlivé figurky.

Prototyp na první pohled připomíná obyčejné brýle.
Ellsworthová i Johnson tvrdí, že hned při uvedení do prodeje, by měla být k dispozici celá řada známých deskových her. S využitím Magic Wand se ale počítá i u dalších titulů, které budou naprogramovány speciálně pro castAR.

Hůlka nazývaná Magic Wand funguje v podstatě jako herní ovladač.
Na trhu je již celá řada dalších systémů rozšířené reality. Například v roce 2009 vědci z Velké Británie prezentovali helmu Virtual Cocoon, která zaměstná při sledování všech pět lidských smyslů, tedy i čich a chuť. [celá zpráva]

Virtual Cocoon
Většina těchto systémů ale zakrývá uživatelův zrak a snaží se mu zprostředkovat zážitek pouze ve virtuální rovině. „Jedním z našich hlavních cílů bylo propojit fyzický svět s virtuálním. Když hráče vytrhnete z reality a pouze ošálíte jeho smysly, může mu to způsobovat značné zdravotní obtíže,“ konstatoval Johnson.