Článek
Baví vás hraní her, ale jste už unavení z toho, že vám vývojáři dají všechno na stříbrném podnose? Připravovaný titul Hell is Us nejenom slibuje zajímavý herní svět a příběh, ale také možnost prozkoumávat adventuru bez pomoci navigace a dalších ulehčujících prvků.
Podle webu ScreenRant by nová videohra mohla otřást herním průmyslem stejně jako BOTW a Elden Ring ve svých žánrech právě díky odstranění jednoho ze základních herních prvků ve většině titulů.
Třetí State of Decay opět přinese zombie apokalypsu, vylepšenou kooperaci a těžká rozhodnutí


Hlavní hrdina dostane za úkol bojovat s nadpřirozenými bytostmi Hollow Walkers, které se objevily po záhadné události Kalamita.
Příběh adventury se odehrává v polootevřeném světě Hadea plném nadpřirozených bytostí – Hollow Walkers. Hráči se v něm ujmou role vojáka jménem Rémi, který musí nalézt na základě různých vodítek své rodiče, bojovat proti nebezpečným tvorům a prošetřit záhadnou událost zvanou Kalamita.
Uživatelé dostanou možnost bojovat s těmito tvory pomocí různých zbraní na blízko, jako jsou meče, kopí a sekery, přičemž každá z nich má svůj vlastní styl útoku a rychlost. Navíc by měl být hlavní hrdina vybavený dronem, jejž mohou hráči používat k odlákání nepřátel nebo k prozkoumávání terénu.
Pozorování, uvažování a intuice jako základ
Jak už bylo řečeno, hra se vzdává prvků, jako jsou úkolové značky, podrobná mapa nebo kompas. Místo toho musí hráči pozorně poslouchat rozhovory hlavního hrdiny s ostatními postavami. Díky tomu zjistí, kam je nutné jít a kde plnit dané úkoly.
„V Hell is Us nebudou mít hráči k dispozici žádnou magickou mapu nebo kompas odhalující zajímavá místa kolem nich. Namísto toho se musí ponořit přímo do herního univerza a spoléhat na svá vlastní pozorování, uvažování a intuici, aby mohli postupovat dál,“ popsal titul výkonný kreativní a umělecký ředitel Jonathan Jacques-Belletete.
Tento koncept se podle něj nazývá Player-Plattering místo oblíbeného Silver-Platteringu. Představuje záměrnou volbu studia neservírovat hráči vše na stříbrném podnose s hotovými pokyny a odpověďmi.

Hell is Us se bude odehrávat v polootevřeném fantasy světě Hadea.
Hráči by tak díky tomuto kroku měli získat větší kontrolu nad vlastním dobrodružstvím prostřednictvím zkoumání, objevování a rozhodování se. Bude tedy nejspíš nutné prozkoumat většinu světa, věnovat pozornost i těm nejmenším stopám a být kreativní při řešení vyšetřování.
Další oblastí, kde by se měl nový titul odchylovat od tradičních herních mechanismů, je komplexní řešení hádanek. Uživatelé budou muset procházet prostorem, ve kterém se hádanky nachází, aby našli užitečné nápovědy nebo řešení. Pomoct může i malý dron, jenž dokáže skenovat zdi nebo překládat různé tajemné texty.
Navíc by mělo být nutné dávat pozor na Rémiho zdraví a výdrž. Ačkoliv výdrž se postupně regeneruje, zdraví nikoliv, což samozřejmě zatěžuje celý bojový systém. Boj ve vyčerpání znamená, že hlavní hrdina útočí slaběji a je zranitelnější.
Hell is Us by měl vyjít 4. září 2025 na PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC. Další informace by měli vývojáři prozradit během několika měsíců.

Hráči budou moct v boji využívat nejrůznější zbraně na blízko, jako jsou meče, kopí nebo sekery.
Moderní střelné zbraně a středověk ve Velké Británii. Kingmakers umožní ovlivnit běh dějin
