Článek
Minulý týden se uskutečnila zatím největší herní akvizice letošního roku, byť přesnou hodnotu transakce žádná ze stran neprozradila. Americký specialista na mobilní hry AppLovin nicméně od jednotlivých fondů a investorů vykoupil všechny jejich podíly.
„Máme za sebou vůbec nejúspěšnější rok naší existence, a načasování partnerství se společností AppLovin tedy nemohlo být lepší,“ prohlásil Miloš Endrle, generální ředitel a zakladatel společnosti Geewa.
České herní studio Geewa koupili Američané, výši transakce tají
Právě on prodal AppLovin svůj šestiprocentní podíl. Dalších 62 procent pak získala společnost AppLovin od fondu Springtide Ventures z KKCG a zbylých 32 procent od polské investiční skupiny MCI.TechVentures.
Podle Endrleho tato investice podpoří další růst týmu studia Geewa, protože mu umožní celosvětově škálovat nejpopulárnější hry, včetně Smashing Four, prostřednictvím platformy AppLovin. Geewa, která byla založena v roce 2005, bude nadále působit jako nezávislé, samostatné studio pod současným vedením.
Mimořádně talentovaní lidé v Praze na nás zapůsobili.
„Díky investicím do studií po celém světě se nám daří realizovat naši růstovou strategii a současně těmto společnostem poskytujeme větší platformu pro jejich aktivity,“ komentoval akvizici Adam Foroughi, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti AppLovin.
„Náš tým si s týmem společnosti Geewa ihned porozuměl – jeho dobré vedení, herní hit Smashing Four a mimořádně talentovaní lidé v pražském sídle na nás mimořádně zapůsobili. Věříme, že AppLovin umožní škálování produktů studia Geewa za jeho hranice, takže se dostanou k hráčům z celého světa,“ dodal
Facebook na nákupech
Prakticky přes kopírák stejný úspěch zaznamenalo na konci loňského roku také české studio Beat Games, které se proslavilo především hitem Beat Saber. Tyto vývojáře pohltil Facebook, respektive jeho divize virtuální reality Oculus Studios.
O hře Beat Saber se právem hovoří jako o jednom z nejúspěšnějších českých titulů poslední dekády. Jde o rytmickou videohru určenou výhradně pro virtuální realitu. Už od poloviny loňského roku je k dispozici pro headsety určené pro počítače s operačním systémem Windows, jako jsou HTC Vive či Oculus Rift, ale také pro televizní konzoli PlayStation 4 od společnosti Sony.
Hráč se převtělí do role futuristického šermíře, který s pomocí světelných mečů seká kostky pohybující se do rytmu na obrazovce. Cílem je úspěšně se prosekat celou skladbou až k samotnému konci. Pokud ale minete více kostek, hra končí. Beat Saber má samozřejmě různé úrovně, přičemž ty nejnáročnější jsou již bez nadsázky „pekelné“.
„Jsme nadšení, že se Beat Games připojilo k našemu týmu. Tohle je jen začátek,“ prohlásil zástupce americké společnosti Mike Verdu a dodal: „Úspěchy Beat Games jsou už nyní působivé, ale Facebook a tým studia Beat Games vědí, že se toho dá na poli virtuální reality, her a hudby udělat ještě mnohem více.“
Herní hit Kingdom Come: Deliverance
Pražské vývojářské studio Warhorse Studios, které stojí za úspěšnou počítačovou hrou Kingdom Come: Deliverance, zase koupila loni společnost Koch Media patřící švédské vydavatelské firmě THQ Nordic.
Za Kingdom Come: Deliverance stojí český vývojář Daniel Vávra, kterého hráči znají díky prvnímu dílu dnes již legendární Mafie. Tento titul je svým způsobem unikátní. Jelikož si vývojáři zakládají na realističnosti, nejsou ve hře žádné fantaskní prvky, jako například draci či kouzla. Naopak se nejvíce soustředili na co nejvěrnější ztvárnění soubojů, kdy hráč pomocí směrové hvězdice určuje směr seknutí zbraní, a musí tak rychle reagovat na změnu postavení svého protivníka.
Realistická má být i možnost plnění většiny úkolů ve hře. Ty by totiž měly mít hromadu možných řešení. Každá akce však bude mít své důsledky, a tak si hráči budou muset rozmyslet, jestli například požadovaný předmět získají pomocí trestného činu, který jim zhorší reputaci v dané lokalitě, nebo se pro jeho získání rozhodnou pomoci klíčovým postavám.