Hlavní obsah

ArcheAge v novém kabátě. Podtitul Chronicles spojí příběhové RPG s multiplayer akční bojovou hrou

5:20
5:20

Poslechněte si tento článek

Vydání dlouho očekávaného pokračování oblíbené online akční hry ArcheAge se pomalu, ale jistě blíží. Tentokrát adventura hráče zavede do neobjevených koutů světa Auroria, kde budou vyšetřovat několik tragických událostí a bojovat s nepřáteli. Kromě důrazu na akční boj, rozsáhlé nájezdy a kooperaci by mělo být opět možné stavět obydlí, získávat životní dovednosti nebo se učit řemeslům či farmaření.

Trailer ke hře ArcheAge ChroniclesVideo: Archiv tvůrců

Článek

Vývojáři z korejského herního studia XLGAMES ve spolupráci s Kakao Games na novém pokračování pracují už pěknou řádku let. Ačkoliv datum vydání zatím stále není známé, fanoušci doufají už v letošní rok. Jestli bude jejich přání vyslyšeno, se uvidí za pár měsíců.

Nový titul by měl být podle studia přístupnější širšímu publiku a měl by rozšířit typický rámec MMO (online hra na hrdiny o více hráčích) začlenění akční hry v otevřeném světě. Původní náplň a atmosféra RPG by měly ale zůstat stejné. Ovšem budou ozvláštněné o další druhy akčního boje a tajemné příběhové linky.

Foto: Archiv tvůrců

Uživatelé mohou ve hře objevovat nejrůznější prostředí fantasy světa Auroria…

Tvůrci také slibují nastavení nového měřítka pro klasický žánr MMORPG tím, že spojují napínavý boj, hlubokou interaktivitu a filmové vyprávění do tradičně méně interaktivního žánru. Chronicles by mělo překlenout propast mezi těmito tradičně oddělenými zážitky a spojit je tak jako nikdy předtím.

Akční RPG v online MMO světě

Samotný příběh se odehrává v dosud neobjevených částech země Auroria, zhruba 50 let po událostech z prvního dílu. Hráč převezeme roli nad zkušeným průzkumníkem a členem zavedené obchodní společnosti. Ten se stane součástí nového dobrodružství, během kterého potká mnoho různých postav, zaplete se do sítě intrik kolem vyšetřování havárie vzducholodě a bude bojovat s hordou nepřátel.

Foto: Archiv tvůrců

… například i jeho temnější stránky s piráty, loděmi a jeskyněmi.

Největší změna by oproti předchozí hře měla být v rámci bojového systému. Tvůrci tento systém kompletně přepracovali a zaměřili se především na přesnost, dovednosti a odezvu okolí. Chronicles by tedy mělo nabízet obsah pro všechny herní styly, včetně hry v partě a nájezdů až pro dvacet hráčů.

Implementací složitých vzorců útoků, animací postav a dynamických interakcí by měla hra přinést akční a strategické boje. Hráči by tak měli dostat srovnatelný zážitek jako v populárních akčních RPG, ale v online MMO světě.

Foto: Archiv tvůrců

Mezi hlavní protivníky budou patřit nebezpeční draci.

Mimo základní postup v hlavním příběhu budou moct hráči většinu PvE střetnutí (hráč vs. prostředí) absolvovat jak v roli sólového hráče, tak i v partě. Kromě klasických bitev se mohou zapojit do boje s nebezpečnými bossy nebo zažít nejrůznější herní režimy, jako je například Crimson Rift (Karmínová trhlina) – v předchozích hrách se objevila v některých částech mapy a skončila, když byli všichni mobi zabiti.

Hráči by také měli dostat možnost vybrat si z různých bojových stylů – ať už se jedná o boj na blízko, útoky na dálku, nebo magii. Navíc by měli experimentovat s vlastními rozšířeními a bojovými taktikami.

Foto: Archiv tvůrců

O obludy nebude nouze.

Roboti a boj o přežití. Střílečka Synduality Echo of Ada přenese hráče do roku 2222

Hry a herní systémy

Crafting a obchodování jsou základ

Ačkoliv je ArcheAge Chronicles novou hrou, měla by si zachovat mnoho oblíbených prvků z předchozího dílu – crafting a mnoho dovedností, jako je například farmaření, sběratelství, učení se novým řemeslům a stavby obydlí.

Uživatelé se tak mohou těšit na robustní systém životních dovedností. V rámci nich by si měli vytvořit své vlastní domy v určitých oblastech, upravovat je podle vlastních představ, postavit si celá města nebo mít několik spolubydlících.

Dále se hráči mohou věnovat právě craftingu, farmaření nebo obchodování. Tvůrci zachovali známé obchodní mechanismy z předchozího dílu, jako je používání povozů, vozíků a vytváření zboží k prodeji v různých regionech. Obchod a crafting by měly hrát jednu ze základních rolí pro růst postavy a také budou plnit důležitou roli v hráčově cestě světem.

Foto: Archiv tvůrců

Hlavní hrdina se bude potkávat s obchodníky a dalšími postavami ve hře.

Není ale zatím jisté, jestli bude možné chovat zvířata pro farmářské nebo bojové účely, stejně tak jako možnost svobodného přístupu k těmto dovednostem.

Fanoušci se také dočkají herní mechaniky PvP (hráč vs. hráč). Ta by měla být podle tvůrců přirozeným vývojem bojového systému hry. Obchodní cesty by měly zahrnovat prvky rizika a odměny, kde se setkání s ostatními hráči stávají pravděpodobnějšími.

Navíc by zde měl být plně vyvinutý systém zločinu a organizované PvP aktivity, včetně arén, jako je například Koloseum.

Jak už bylo v úvodu řečeno, datum vydání titulu ještě není známé. Tvůrci zatím jen prozradili, že hra vyjde pro PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC.

Foto: Archiv tvůrců

Hráči budou moct například používat luk s ohnivými šípy.

Foto: Archiv tvůrců

Fantasy svět Auroria by měl být opravdu rozsáhlý.

RECENZE: Infinity Nikki nadchne grafikou i prostředím, navíc je zdarma

Hry a herní systémy

Výběr článků

Načítám