Článek
Vývojáři z korejského herního studia XLGAMES ve spolupráci s Kakao Games na novém pokračování pracují už pěknou řádku let. Ačkoliv datum vydání zatím stále není známé, fanoušci doufají už v letošní rok. Jestli bude jejich přání vyslyšeno, se uvidí za pár měsíců.
Nový titul by měl být podle studia přístupnější širšímu publiku a měl by rozšířit typický rámec MMO (online hra na hrdiny o více hráčích) začlenění akční hry v otevřeném světě. Původní náplň a atmosféra RPG by měly ale zůstat stejné. Ovšem budou ozvláštněné o další druhy akčního boje a tajemné příběhové linky.
Tvůrci také slibují nastavení nového měřítka pro klasický žánr MMORPG tím, že spojují napínavý boj, hlubokou interaktivitu a filmové vyprávění do tradičně méně interaktivního žánru. Chronicles by mělo překlenout propast mezi těmito tradičně oddělenými zážitky a spojit je tak jako nikdy předtím.
Akční RPG v online MMO světě
Samotný příběh se odehrává v dosud neobjevených částech země Auroria, zhruba 50 let po událostech z prvního dílu. Hráč převezeme roli nad zkušeným průzkumníkem a členem zavedené obchodní společnosti. Ten se stane součástí nového dobrodružství, během kterého potká mnoho různých postav, zaplete se do sítě intrik kolem vyšetřování havárie vzducholodě a bude bojovat s hordou nepřátel.
Největší změna by oproti předchozí hře měla být v rámci bojového systému. Tvůrci tento systém kompletně přepracovali a zaměřili se především na přesnost, dovednosti a odezvu okolí. Chronicles by tedy mělo nabízet obsah pro všechny herní styly, včetně hry v partě a nájezdů až pro dvacet hráčů.
Implementací složitých vzorců útoků, animací postav a dynamických interakcí by měla hra přinést akční a strategické boje. Hráči by tak měli dostat srovnatelný zážitek jako v populárních akčních RPG, ale v online MMO světě.
Mimo základní postup v hlavním příběhu budou moct hráči většinu PvE střetnutí (hráč vs. prostředí) absolvovat jak v roli sólového hráče, tak i v partě. Kromě klasických bitev se mohou zapojit do boje s nebezpečnými bossy nebo zažít nejrůznější herní režimy, jako je například Crimson Rift (Karmínová trhlina) – v předchozích hrách se objevila v některých částech mapy a skončila, když byli všichni mobi zabiti.
Hráči by také měli dostat možnost vybrat si z různých bojových stylů – ať už se jedná o boj na blízko, útoky na dálku, nebo magii. Navíc by měli experimentovat s vlastními rozšířeními a bojovými taktikami.
Roboti a boj o přežití. Střílečka Synduality Echo of Ada přenese hráče do roku 2222
Crafting a obchodování jsou základ
Ačkoliv je ArcheAge Chronicles novou hrou, měla by si zachovat mnoho oblíbených prvků z předchozího dílu – crafting a mnoho dovedností, jako je například farmaření, sběratelství, učení se novým řemeslům a stavby obydlí.
Uživatelé se tak mohou těšit na robustní systém životních dovedností. V rámci nich by si měli vytvořit své vlastní domy v určitých oblastech, upravovat je podle vlastních představ, postavit si celá města nebo mít několik spolubydlících.
Dále se hráči mohou věnovat právě craftingu, farmaření nebo obchodování. Tvůrci zachovali známé obchodní mechanismy z předchozího dílu, jako je používání povozů, vozíků a vytváření zboží k prodeji v různých regionech. Obchod a crafting by měly hrát jednu ze základních rolí pro růst postavy a také budou plnit důležitou roli v hráčově cestě světem.
Není ale zatím jisté, jestli bude možné chovat zvířata pro farmářské nebo bojové účely, stejně tak jako možnost svobodného přístupu k těmto dovednostem.
Fanoušci se také dočkají herní mechaniky PvP (hráč vs. hráč). Ta by měla být podle tvůrců přirozeným vývojem bojového systému hry. Obchodní cesty by měly zahrnovat prvky rizika a odměny, kde se setkání s ostatními hráči stávají pravděpodobnějšími.
Navíc by zde měl být plně vyvinutý systém zločinu a organizované PvP aktivity, včetně arén, jako je například Koloseum.
Jak už bylo v úvodu řečeno, datum vydání titulu ještě není známé. Tvůrci zatím jen prozradili, že hra vyjde pro PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC.