Článek
Další adaptace oblíbené knižní série Duna od Franka Herberta je na cestě. Tentokrát se nejedná o film nebo seriál, ale o videohru o přežití od tvůrců Conan: Exiles (Funcom).
Pouštní planeta Arrakis by se měla ve hře proměnit na obrovský otevřený sandboxový svět založený na konceptu MMO (masivně multiplayerová online hra). Uživatelé na ní budou muset přežít všechny nástrahy a výzvy, včetně nedostatku vody, přítomnosti písečných červů, opojného koření a střídání denního a nočního cyklu.
Hráči převezmou roli tzv. Spáče, než budou vrženi do brutálního pouštního prostředí jenom s nožem na krku. Aby uživatelé přežili, musí sbírat suroviny, odrážet obří písečné červy nebo ostatní hráče a snažit se ovládnout tok vzácného koření na povrchu Arrakisu.
Čtvrtý Zaklínač přinese Ciri jako hlavní hrdinku
Postupem času by mělo být možné založit vlastní cech, budovat rod Minor a díky tomu se přidat k jedné z hlavních mocností bojujících o kontrolu nad oblastí.
„Je to především hra o přežití, kde musíte hledat vodu a úkryt, chodit opatrně po písku, abyste se vyhnuli písečným červům. Kromě vás to ještě navíc bude dělat dalších tisíc online hráčů,“ řekl o hře její kreativní ředitel Joel Bylos.
Přežití je základ
Příběh by se tedy měl podle autorů točit kolem přežití na nebezpečné planetě, odhalení tajemství vlastní minulosti a toho, jaký je důvod zmizení fremenů (fiktivní pouštní národ).
Uživatelé se budou muset podobně jako fremeni naučit způsobům pouště, jako je vyrobení si speciálního obleku pro hydrataci, destilačního přístroje a nouzového útočiště.
K tomu na planetě pořád zuří obrovské písečné bouře, kterým je zpočátku lepší se vyhýbat. Jakmile ale hráči získají vozidla a více zdrojů, mohou využít bouře ve svůj prospěch.
Samotné souboje by měly být postavené na kombinaci boje z blízka (meče a nože), boje na dálku (střelné zbraně), vozidel (jedná se o pozemní a vzdušné stroje jako písečné tanky a motorky, ornitoptéry atd.) a speciálních schopností. Všechny tyto možnosti by se měly používat společně a hráči se mohou rozhodnout, na co se zaměří.
Dune: Awakening by měla být tedy primárně PvE hrou (hráč proti prostředí), ve které spolu koexistuje více hráčů na jednom serveru, kteří odděleně rabují. Podle webu TechRadar by zde ale měl být i aspekt PvP (hráč vs. hráč), kdy na sebe hráči mohou vzájemně útočit a bojovat o suroviny, jako je vzácné koření.