Hlavní obsah

Hráči padělají virtuální peníze, mění je za reálné

Novinky, Ondřej Grym

Společnost Sony koncem týdne potvrdila, že byla nabourána virtuální ekonomika její hry Evequest 2 (EQ2). V programu se objevilo množství padělané měny, která se významným způsobem podílela na vzniku 20% inflace. Důvodem mohla být pozdější transformace virtuálních peněz na skutečné dolary či eura.

Článek

Hráči využívající oficiální virtuální aukční síň Station Exchange, která dovoluje prodávat zbraně, výbavu avatarů a další zboží, zaznamenali zvýšenou cenu herních prvků z pátku na sobotu 6. srpna.

"Množství měny ve hře se zvýšilo pětinásobně během 24 hodin. Vše jsme však už koncem soboty uvedli do pořádku," potvrdil zprávu Chris Cramer, ředitel oddělení pro styk s veřejností. Ekonomika EQ2 byla uvedena do stavu před útokem, dodal.

Station Exchange spuštěna v červenci

Internetovou aukční síň Station Exchange spustila Sony minulý měsíc. Hráči EQ2 v ní mohou mezi sebou měnit nejen jeden virtuální předmět za druhý, ale také za ně získávat reálné dolary.

Obchody společnost sama dozoruje. Je ale zároveň jedinou firmou, která toto legálně povoluje. Například Blizzard, provozovatel konkurenční hry World of Warcraft, směnu virtuálních prvků za reálné peníze tvrdě postihuje, jak upozornil čtenář Novinek Marek Modrý.

Vytváření falešné virtuální měny však nepostihuje pouze hru Everquest 2, problém se pravděpodobně týká se i celé řady dalších MMORPG aplikací.

Pokušení podvádět rapidně roste

Pokušení hráčů získávat herní zlato třeba i nelegální cestou prudce narůstá. Důvodem je zejména skutečnost, že jsou nejrůznější virtuální měny snadno obchodovatelné a lze je transformovat na skutečné peníze.

Například server IGE.com vykupuje a prodává herní zlato a předměty kromě jiných také ze hry World of Warcraft. Za 300 zlatých virtuálních kotoučků nabízí 10,5 skutečných dolarů. Podobné aukce nalezneme i na internetovém obchodním molochu eBay.com. Nikoho by pak nemělo překvapit, když jsou lidé schopní kvůli digitálním předmětům vraždit, či se do krve soudit [celá zpráva].    

Fenomén MMORPG

Hry typu MMORPG představují obrovské virtuální světy. Podle námětu například obsahují postavy elfů, skřetů nebo draků, se kterými pak bojují či naopak spolupracují reální hráči přistupující z celého světa. Ve hře mohou být současně až tisíce lidí, kteří jsou reprezentování svým virtuálním modelem - avatarem.

V průběhu času se ve hře mění noc a den, počasí, tvůrci vymýšlejí stále nové a nové příběhy, kterých se hráči zúčastňují.

Jeden z odhadů, který přinesl server News.com, hovoří o částce téměř 900 miliónů dolarů, které lidé každoročně utratí za virtuální předměty či měnu na internetových aukčních sítích. Zákony, které by ekonomiku MMORPG světů účinně regulovaly, zatím neexistují. Je ale pravděpodobně, že se jich v blízké budoucnosti dočkáme.

Související témata:

Související články

Virtuální meč vyprovokoval vraždu

Deník Daily China oznámil, že hráč onlinové hry zabil svého konkurenta proto, že prodal jeho kybernetický meč, který mu dříve pouze zapůjčil.

Číňan ochoten vyměnit herní postavu za byt

Dva lidé se v loni září při hraní masivních virtuálních světů (MMORGP) aplikace Legend of Mir 2 seznámili natolik dobře, že se o čtyři týdny později vzali....

Výběr článků

Načítám