Článek
"Globální odbyt chytrých hodinek se zvýšil o působivých 44 procent," uvedl analytik Steven Waltzer ze společnosti Strategy Analytics. Růst podle něj zrychluje, protože spotřebitelé si ke svým smartphonům čím dál častěji pořizují takzvanou nositelnou elektroniku se zaměřením na sportovní aktivity a zdravý životní styl.
Odbyt chytrých hodinek Apple Watch ve druhém čtvrtletí vzrostl na 5,7 milionu z 3,8 milionu před rokem, tedy o 50 procent. Tržní podíl Applu se tak meziročně zvýšil o dva procentní body na 46,4 procenta. "Apple Watch odráží silnou konkurenci ze strany hladových rivalů, jako je Fitbit. Apple zůstává na trhu s chytrými hodinkami jasnou jedničkou," upozornil Neil Mawston ze Strategy Analytics.
V současnosti se v obchodech nabízí model Apple Watch Series 4. Tyto hodinky používají tzv. next-gen akcelerometr a gyroskop, díky čemuž dovedou bezpečně identifikovat pád. Na to jsou navázány další aplikace, aby mohly přivolat v případě potřeby pomoc. Hodí se to pro sportovce, seniory a samozřejmě pro celou řadu dalších uživatelů.
Čtvrtá generace byla přepracovaná i po stránce designu. Hodinky mají o 30 % větší displej, díky čemuž se na ně vejde citelně více informací. Další vylepšení se týká výkonu, proti trojce by měla být novinka až dvakrát rychlejší.
Navzdory většímu displeji a vyššímu výkonu by baterie měla vydržet stejně jako její předchůdce 18 hodin na jedno nabití. I při velmi svižném pracovním tempu by se tak uživatelé měli obejít bez nabíječky minimálně celý jeden den.
Na druhou příčku trhu s chytrými hodinkami se vrátil jihokorejský výrobce elektroniky Samsung, který tak odsunul amerického rivala Fitbit na třetí místo. Samsung odbyt více než zdvojnásobil na dva miliony, zatímco odbyt výrobků společnosti Fitbit klesl na 1,2 milionu z předchozích 1,3 milionu.
Může se Vám hodit na Zboží.cz: