Článek
Nové konzole od Sony se v Česku při svých premiérách nabízely v historii zpravidla okolo 10 až 12 tisíc korun. Je to do určité míry dáno konkurenčním bojem, kdy Sony soupeří s Xboxem od Microsoftu i herními počítači.
Nastavit cenovku příliš vysoko si tak výrobce nemůže příliš dovolit. Letos by ale situace měla být podle serveru Engadget tak kritická, že japonský herní gigant vydělá na každé konzoli jen 20 dolarů, tedy zhruba 450 Kč – to je rozdíl mezi výrobními náklady a cenou v obchodech, pokud by výrobce skutečně nechal cenovku nastavenou tak nízko jako u předchozích generací. Zástupci společnosti totiž informace o prodejní ceně zatím oficiálně nekomentovali.
Jedním dechem je nicméně nutné dodat, že konzole nejsou pro Sony hlavní byznys v herní sféře. Podnik vydělává především na zpoplatněných doprovodných službách, jako je například členství v PlayStation Plus, ale také na řadě exkluzivních titulů.
CES 2020: Úniky o PlayStationu 5 potvrzeny. Herní konzole dostane řadu vylepšení
Co bude umět PlayStation 5?
V pořadí již pátá generace televizní konzole od Sony nabídne výrazně vyšší výkon, který bude zvládat hraní ve 4K při obnovovací frekvenci 120 Hz. Například multimediální obsah nicméně bude možné konzumovat dokonce až v rozlišení 8K.
Připomeňme, že proti standardu 4K nabízí 8K rozlišení čtyřikrát více pixelů, ve srovnání s Full HD je tedy obraz na televizorech nebo monitorech dokonce až 16krát detailnější.
Součástky uvnitř PlayStationu navíc budou podporovat hardwarovou akceleraci ray tracingu, tedy jinými slovy – hry by měly běžet s daleko věrnějšími detaily, nabídnou reálnější podání stínů i odlesků.
Ve výbavě by neměla chybět ani moderní SSD jednotka. Díky tomu bude chod celého zařízení rychlejší, a to od startu přes instalaci aplikací až po spouštění jednotlivých titulů.
Boj o nejlepší televizní konzoli
Vylepšení by se měl dočkat také bezdrátový ovladač. Ten by měl místo obyčejných vibrací nabídnout haptickou odezvu. Ovladač se tedy bude chvět podle toho, co se bude zrovna dít na obrazovce.
K navození co nejreálnější atmosféry mají přispět také programovatelná tlačítka L2 a R2, u kterých půjde nastavením měnit intenzita stisku. V praxi tak vývojáři budou moci upravit sílu stisku podle toho, co se zrovna odehrává na obrazovce.
Tlačítka L2 a R2 slouží například v automobilových simulátorech namísto pedálů pro brzdu a plyn. Díky nové vychytávce bude možné simulovat intenzitu stisku různých verzí aut tak, jako je tomu ve skutečnosti – ve starších vozech půjdou pedály mačkat hůře, zatímco u novějších snadněji.
Může se vám hodit na Zboží.cz: