Článek
Vstřícný krok udělalo například Lenovo. Prodloužení se týká klasických stolních sestav, notebooků, tabletů, ale například i all-in-one zařízení – tedy počítačů, které ukrývají všechny důležité hardwarové součástky přímo v monitoru. Nicméně vždy jde pouze o modely určené pro běžné spotřebitele, nikoliv tedy o firemní stroje.
Pokud majitelům těchto zařízení končila záruka v rozmezí od 15. března do 30. dubna 2020, mohou reklamovat zboží po dobu 75 dní. Získají tedy ke svým přístrojům více než dva měsíce bezplatné záruky, a to až do 31. května.
Prodlouženou záruku nabízí Lenovo i Samsung.
„Chceme vyjít vstříc zákazníkům, kteří by potřebovali využít záruční servis v tomto období, ale kvůli aktuálním opatřením se nemají jak dostat k servisním službám, a proto jsme se rozhodli globálně prodloužit záruku na zařízení až do konce května,“ přiblížil Petr Kheil, generální ředitel společnosti Lenovo pro Českou republiku a Slovensko.
Podle něj se tak podnik snaží minimalizovat dopad současné pandemie na spotřebitele. Připomněl zároveň, že Lenovo nabízí také službu tzv. on-site záruky, kdy specializovaný servis zajistí kromě samotné opravy produktu i jeho vyzvednutí a dopravu zpět.
Delší záruku nabídne lidem například i jihokorejský Samsung. U jeho chytrých telefonů, kterým by končila záruční doba v období od 15. března do 15. června 2020, dojde automaticky k prodloužení až do 15. července.
Koronavirus hraje Microsoftu do karet, příjmy podniku překonaly očekávání
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_F/WRvB9fg.jpeg?fl=cro,107,74,693,390%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Snadnější nákupy elektroniky
Samsung se navíc rozhodl usnadnit lidem také nákupy elektroniky. Díky tomu budou lidé moci vrátit zboží této značky až do 90 dnů od zakoupení – týká se to přitom nejen nákupů v internetových obchodech, ale také v kamenných pobočkách.
Kromě Česka platí možnost vrácení zboží do 90 dní i na Slovensku. Vztahuje se přitom na produkty bílé i černé techniky, tedy například na televizory, soundbary, ledničky, pračky, sušičky, kombinované pračky se sušičkami, vysavače, vestavěné produkty či mikrovlnné trouby od Samsungu.
„Kvůli současné pandemii covidu-19 a souvisejícím omezujícím opatřením se během následujícího období může každý z nás dostat do neočekávaných problémů. Proto jsme se u vybraných prodejců dohodli na možnosti vrátit vybrané produkty značky Samsung bez uvedení důvodu do 90 dní,“ konstatoval Michal Forejt, ředitel divize spotřební elektroniky české a slovenské pobočky Samsungu.
SPECIÁL: COVID-19 | Vše o nákaze, rady a tipy, jaké jsou příznaky
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_K/yH9ZCj.jpeg?fl=cro,68,0,1066,600%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Ověřit pravidla u prodejců
Přesné postupy pro vrácení zboží se řídí pravidly a procesy u konkrétních prodejců. Nicméně v praxi to funguje stejně, jako když lidé při internetových objednávkách vracejí zboží v zákonem stanovené lhůtě během prvních 14 dní od převzetí.
„Zákazníci tak mohou potřebné zboží nakoupit bez obav z budoucnosti, při vrácení v uvedené lhůtě prodejce bez dalších dotazů vrátí plnou kupní cenu,“ doplnil Forejt.
Do akce se zapojily kromě oficiálních obchodů jihokorejského elektronického gigantu také obchody Mall.cz, Datart, Planeo Elektro, CZC.cz, Elvia-Pro a Sedláček. S dalšími obchody v současnosti Samsung o zavedení možnosti prodlouženého vrácení zboží jedná.