Článek
Vstřícný krok udělalo například Lenovo. Prodloužení se týká klasických stolních sestav, notebooků, tabletů, ale například i all-in-one zařízení – tedy počítačů, které ukrývají všechny důležité hardwarové součástky přímo v monitoru. Nicméně vždy jde pouze o modely určené pro běžné spotřebitele, nikoliv tedy o firemní stroje.
Pokud majitelům těchto zařízení končila záruka v rozmezí od 15. března do 30. dubna 2020, mohou reklamovat zboží po dobu 75 dní. Získají tedy ke svým přístrojům více než dva měsíce bezplatné záruky, a to až do 31. května.
Prodlouženou záruku nabízí Lenovo i Samsung.
„Chceme vyjít vstříc zákazníkům, kteří by potřebovali využít záruční servis v tomto období, ale kvůli aktuálním opatřením se nemají jak dostat k servisním službám, a proto jsme se rozhodli globálně prodloužit záruku na zařízení až do konce května,“ přiblížil Petr Kheil, generální ředitel společnosti Lenovo pro Českou republiku a Slovensko.
Podle něj se tak podnik snaží minimalizovat dopad současné pandemie na spotřebitele. Připomněl zároveň, že Lenovo nabízí také službu tzv. on-site záruky, kdy specializovaný servis zajistí kromě samotné opravy produktu i jeho vyzvednutí a dopravu zpět.
Delší záruku nabídne lidem například i jihokorejský Samsung. U jeho chytrých telefonů, kterým by končila záruční doba v období od 15. března do 15. června 2020, dojde automaticky k prodloužení až do 15. července.
Koronavirus hraje Microsoftu do karet, příjmy podniku překonaly očekávání
Snadnější nákupy elektroniky
Samsung se navíc rozhodl usnadnit lidem také nákupy elektroniky. Díky tomu budou lidé moci vrátit zboží této značky až do 90 dnů od zakoupení – týká se to přitom nejen nákupů v internetových obchodech, ale také v kamenných pobočkách.
Kromě Česka platí možnost vrácení zboží do 90 dní i na Slovensku. Vztahuje se přitom na produkty bílé i černé techniky, tedy například na televizory, soundbary, ledničky, pračky, sušičky, kombinované pračky se sušičkami, vysavače, vestavěné produkty či mikrovlnné trouby od Samsungu.
„Kvůli současné pandemii covidu-19 a souvisejícím omezujícím opatřením se během následujícího období může každý z nás dostat do neočekávaných problémů. Proto jsme se u vybraných prodejců dohodli na možnosti vrátit vybrané produkty značky Samsung bez uvedení důvodu do 90 dní,“ konstatoval Michal Forejt, ředitel divize spotřební elektroniky české a slovenské pobočky Samsungu.
SPECIÁL: COVID-19 | Vše o nákaze, rady a tipy, jaké jsou příznaky
Ověřit pravidla u prodejců
Přesné postupy pro vrácení zboží se řídí pravidly a procesy u konkrétních prodejců. Nicméně v praxi to funguje stejně, jako když lidé při internetových objednávkách vracejí zboží v zákonem stanovené lhůtě během prvních 14 dní od převzetí.
„Zákazníci tak mohou potřebné zboží nakoupit bez obav z budoucnosti, při vrácení v uvedené lhůtě prodejce bez dalších dotazů vrátí plnou kupní cenu,“ doplnil Forejt.
Do akce se zapojily kromě oficiálních obchodů jihokorejského elektronického gigantu také obchody Mall.cz, Datart, Planeo Elektro, CZC.cz, Elvia-Pro a Sedláček. S dalšími obchody v současnosti Samsung o zavedení možnosti prodlouženého vrácení zboží jedná.