Článek
Brýle PlayStation VR se začaly prodávat v říjnu loňského roku. Nejvíce kusů se vcelku logicky prodalo před Vánoci a v rámci novoročních výprodejů.
Zástupci společnosti Sony se totiž již dříve pochlubili, že v únoru prodeje přesáhly 900 000 kusů. Na překročení pomyslné miliónové hranice tak novinka potřebovala více než dva další měsíce. Milión virtuálních helem se totiž prodalo už v průběhu dubna, zástupci podniku to však potvrdili až nyní.
Konkurenci se tak nedaří
Konkurence tak úspěšná ani zdaleka není. Podle analytické společnosti SuperData Research se totiž v průběhu loňského roku celosvětově prodalo pouze 243 tisíc headsetů Oculus Rift a 420 tisíc helem HTC Vive.
Úspěch modelu od Sony je dán především nízkou pořizovací cenou, ve srovnání s konkurencí je klidně o více než polovinu levnější. Aktuálně jej je možné v obchodech sehnat podle Zboží.cz od 9990 Kč.
Pro srovnání: HTC Vive stojí 23 990 Kč a za Oculus Rift případní zájemci zaplatí 15 990 Kč.
Kvalitou, respektive schopností vtáhnout uživatele do světa virtuální reality si jsou však všechny výše zmiňované headsety velmi podobné.
Jak to funguje?
Headset PlayStation VR ukrývá 5,7palcový OLED displej, který pro každé oko zobrazuje jiný obraz. Právě díky tomu a dalším senzorům, které jsou schopny monitorovat pohyb uživatele, pak headset dokáže navodit dojem virtuální reality.
Každé oko zobrazí obraz o velikosti 960 × 1080 pixelů. Díky tomu by všechny scény ve hrách i při sledování filmů měly být krásně jemné a ostré.
Pro úplnost dodejme, že pro systém virtuální reality PlayStation VR se prodalo celkem 5,25 miliónu her. Na každého majitele headsetu tak v průměru připadá pět titulů.